מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותי המאושרת בארץ

סימה רשתי בצעירותה
סימה בתקופת הצבא
סימה רשתי גדלה בראשון לציון וחוותה בה ילדות מאושרת.

שלום אני סימה רשתי בילדותי קראו לי סינה  חיון נולדתי בלוב בעיר טריפולי בשנת 1945 אחרי פרוץ מלחמת עולם השנייה לוב הייתה מעורבת במלחמת העולם משום שמוסליני המושל האיטלקי חבר להיטלר ולגרמנים וכך לוב סבלה מלחמה רעב והרס. אבל אני רוצה לספר על ילדותי בארץ.

גדלתי בראשון לציון בשכון המזרח בצריפונים שוודים. בשכונה שלנו היו הרבה ילדים בני גילי יותר ממני ופחות ממני ותמיד היה לנו מה לעשות. המצאנו משחקים אלתרנו בובות משסמרטוטים כדור מגרביים וכך העברנו את זמננו.

בין המשחקים היו 5 אבנים. א"ש לילה ,קפיצת חבל ,מחבואים. רוגטקות. קלאס. מלחמה .ועוד…פעם עשינו הצגות שהמצאנו אותם בעצמנו לקחנו קופסה גדולה ציירנו בה כפתורים וסרגל מספרים, צבענו את הקופסה בצבע חום שחור חוררנו את הקופסה מהצד וזה היה כעין רדיו מהצד האחורי הייתה ילדה ששרה שירים כאילו שזה מהרדיו וכך גם סיפרנו סיפורים ובדיחות מתוך הקופסה הגדולה שזה הרדיו.

בערב היינו נפגשים ליד עמוד החשמל שהיה האור היחידי בשכונה. בבתים השתמשנו בעששית ובפנס.

את כל זה ארגנה בת שבע הבוגרת מאיתנו ותמיד אמרה מה עושים הערב .

היא הייתה מפחידה אותנו בסיפורים מחרידים ומפחידים ולא יכולנו לזוז מרוב פחד. היינו מתחבקים ותופסים ידיים ולא יכולנו לחזור הביתה….

לבת שבע הייתה סוסה שקראו לה סילבנה ותמיד היא רכבה עליה היא הייתה נותנת לנו לרכוב על סילבנה היינו דוהרים עם סילבנה לפרדס קוטפים תפוזים ושמים אותם בכיס של מכנסי ההתעמלות, כדי שהשומר לא יראה שקטפנו את התפוזים.

לימים, בת שבע התחתנה עם בחור יהודי בבלגיה. כיום בת שבע מתגוררת בבלגיה והיא סבתא רבא.

 

מילון

רוגטקה- קלע
הוא כלי נשק פשוט, הקיים עוד מימי קדם ומשמש ליידוי אבנים במהירות רבה ובדיוק משופר, בהשוואה ליידוי אבנים ביד.

ציטוטים

”צבענו את הקופסה בצבע חום שחור חוררנו את הקופסה מהצד וזה היה כעין רדיו “

”מהצד האחורי הייתה ילדה ששרה שירים כאילו שזה מהרדיו“

הקשר הרב דורי