מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותו של סבא צביקה צור

אני וסבא מחזיקים את הספר שסבא רבא תרגם.
סבתא בפורים 1960 שהתחפשה לחתולה
חייו של סבא בקיבוץ

שמי צביקה צור נולדתי ב1951 ב קיבוץ גבת.

החלום שלי – הרחבת המשפחה

היה לי פעם חלום שיהיו לי הרבה נכדים. לשמחתי, החלום הזה התגשם ובגדול ונכון להיום, אני סב לשמונה נכדים מקסימים. כל ילדיי בחרו להישאר בקיבוץ, ולהקים את ביתם בגבת. כך זכיתי גם בנכדים רבים וגם באפשרות להיפגש עימם וליהנות במחיצתם על בסיס יום יומי.

גלגולו  של חפץ – סינדרלה באנגלית עם תרגום לעברית

את הספר סינדרלה הביא אבי מניו-יורק, לאחר שביקר שם את משפחתו. סבי וסבתי יחד עם שני דודיי (אחיו הצעירים של אבי) היגרו מאוסטריה לארה"ב לאחר מלחמת העולם השנייה, ואילו אבי עלה לארץ לבדו בגיל שש עשרה, לפני פרוץ המלחמה. ביקור זה היה בעצם המפגש המשפחתי הראשון של אבי עם יקיריו, לאחר שנפרדו דרכיהם עם עלייתו של אבי לארץ. לקראת הנסיעה למד אבי אנגלית, על מנת שיוכל לשוחח בקלות עם משפחתו. לאחר שחזר לישראל עם הספר כמתנה עבור ילדיו, הוא החליט לתרגם אותו לי ולאחי, כדי שנוכל לקרוא וליהנות ממנו.

תרופת סבתא – מרק עוף

מרק העוף המורכב מירקות כגון שמיר, פטרוזיליה, שורש סלרי, גזר, בצל, קישוא וחתיכות תפו"א, הינו מרק הידוע בסגולותיו הטובות המסייעות במצבים של צינון, חום והרגשה כללית של חולשה. מרק זה עזר לי פעמים רבות בהן הרגשתי לא טוב, ובמקום לקחת תרופות (שאני לא אוהבת) פשוט שתיתי את המרק והרגשתי השתפרה מאוד.

סבתא מספרת: פורים 1960

כשהייתי בת שש החלטתי להתחפש לחתולה. באזור שבו גרנו היו הרבה חתולים ואני אהבתי להסתכל עליהם ולהביא להם אוכל. לאמי היה מאוד חשוב שהתחפושת תהיה מושלמת, ולכן היא לקחה אותי לחברה שלה, שהיא במקצועה תופרת, על מנת שתתפור לי תחפושת לפי מידותיי. בסופו של דבר התחפושת באמת הייתה מושלמת ואהבתי אותה מאוד.

הזווית האישית

 אלה: היה לי מאוד כיף עם סבא בתהליך, הרגשתי שהקשר ביננו מתחזק, ונהניתי לשמוע על החוויות שלו מהעבר, ולהכיר את סיפור חייו יותר לעומק.

סבא צביקה: נהניתי מאוד במהלך המפגשים. אני חושב שזו מטרה מאוד חשובה, לשמר את הקשר בין הדורות. ואני מקווה שהקשר ביני לבין הנכדים שלי יתחזק וישאר.

מילון

היגרו
עברו לחיות במדינה אחרת

ציטוטים

”היה לי פעם חלום שיהיו לי הרבה נכדים. לשמחתי, החלום הזה התגשם ובגדול ונכון להיום, אני סב לשמונה נכדים מקסימים“

הקשר הרב דורי