מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותו ושירותו הצבאי של אליהו אפריאט

סבא אליהו בצעירותו
סבא אליהו עם ספר תורה
סיפורו של סבא אליהו

שמי אליהו אפרייאט נולדתי בישראל, בעיר אשדוד בשנת 1961.

ביתי היה צנוע למידי, בעל 2 חדרים, מטבח, סלון, אמבטיה אחת ושירותים אחד. היינו 5 אחים בחדר ובחדר השני היה ההורים שלי. במטבח היה פינת ישיבה קטנה ומטבח קטן.

הדבר שאני הכי אהבתי כשהייתי גר בביתי,  לא היה מקום בתוך הבית אלה השכונה. אהבתי את זה שכולם מסיימים את שיעורי הבית ויוצאים לשחק למשך כל היום בחוץ.

בתקופת בית הספר הייתי תלמיד מאוד חכם ובכיתה ג' קפצתי לכיתה ה', למדתי בתקופת בית הספר בכיתות א'-ח' בבית הספר מירון.

בכיתה ט' הייתי במקיף יב' במגמת אלקטרוניקה. מכיוון שאני חולה אסטמה והתאשפזתי בגלל זה, לא זכיתי להכיר המון חברים. כשקפצתי כיתה עדיין לא הכרתי המון חברים מכיוון שהייתי הילד הכי קטן בכיתה, בשכבה, לבסוף הצלחתי להכיר חברים והייתה לי התקופה הכי טובה בעולם.

שנתיים לאחר מכן, בגיל 16 עברתי תאונה מאוד קשה שגרמה לי לצלקות קשות, איבוד גובה של רגלי בכמה סנטימטרים ולחסרונו של אבי ודודי. בתאונה היינו אני, בן דודי, דודי (אביו של בן דודי), ואבי. נסענו באוטו ארבעתנו עד שלפתע מכונית נכנסה בנו מאחורה. אמי לקחה את זה קשה, היא איבדה בעל ואח בו-זמנית ולא הייתה מוכנה לאבד גם אותי, בנה.

כשהתעוררתי אחרי שהייתי מאושפז במצב קשה לא הבנתי מה קורה סביבי. אחרי זמן קצר שהיינו בבית החולים והייתי עדיין מאושפז סיפרו לי על מות אבי ודודי, ואני ובן דודי שרדנו. אני לא יכול לתאר עד כמה קשה היה לי לקבל את זה.

בצבא, הייתי בתפקיד טכנאי טילים. בצבא עודכנו על התאונה שקרתה לי ולא היו מוכנים לגייס אותי לתפקיד הזה, מכיוון שאמי הייתה בהריון ובנוסף על כך אלמנה. לא נתתי לזה לקרות, התאמצתי עוד ועוד עד שהצלחתי להתגייס כאיש בטחון ואז כמש"ק (מפקד שאינו קצין).

בשנת 1991 גייסו אותי למילואים כדי לחלק מסיכות אב"ך לתושבים. אני בן אדם של סדר, אני אוהב שיש סדר בעיר, במשמעת, בין אנשים ובואו נאמר גם בחדר שלי. אז התחלתי בתור מפקח בעיר אשדוד באיזור התעשייה, ולאחר מכן הייתי אחראי על פארק הפירטים ופארק לכיש, שבו נכלל גם פארק אשדוד ים..

כיום יש לי אישה מדהימה ששמה מרים ואיתה גם שישה ילדים, חמישה בנות ובן, שכל אחד מהם מצליח.

הזוית האישית

טליה: נהנתי מאוד לעבוד עם סבי על עבודה זו מכיוון שזה גרם לנו לדבר אחד עם והשני להיפגש יותר. הוא לימד אותי המון דברים שלא ידעתי עליו לפני, אני גאה בו ועל כל הדרך שלו!!! זה הסבא הכי טוב בעולם!

מילון

מש"ק
מפקד שאין לו קצין

ציטוטים

”התאמצתי עוד ועוד עד שהצלחתי להתגייס כאיש בטחון“

הקשר הרב דורי