מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתא נחה

כתיבת ספר תורה לע"נ סבא
סבתא ונכדתה בכותל
הזיכרון הכי מתוק שלי זה, שהיינו הולכים לים עם סלים עם אוכל, והיינו נוסעים ברכבת.

שלום, קוראים לי נחה לוין, ואני סבתא של שולמית לוין.

שם הורי הם משה שמשון ושרה גולדשטיין נולדתי בישראל בשנת 1956 באסף הרופא.

שם הורי כמו שכבר הזכרתי הם משה שמשון ושרה גולדשטיין, היו לנו במשפחה שמונה ילדים: יוסף שמואל, זושא, ברוך, זלמן, חיים, ציפורה, נחה וחוה. אמי הייתה עקרת בית ואבי עבד בשדה התעופה בין גוריון.

לא גרנו בשכונה יהודית, זו שכונה מעורבת, שהיו בה הרבה ערבים, הם נטשו את הבתים שלהם ועברו לירדן וכל היהודים שעלו לארץ בשנת 1948 תפסו בית.

גרתי בבית של שלושה חדרים, פרוזדור ומטבח, זה היה בית קרקע הייתה לו מרפסת גדולה והשירותים היה בחצר.

בית הכנסת שבו התפלל אבי היה ממוקם ברחוב בו גרנו. ברחוב שלנו שכנה ישיבת חב"ד, וזה גרם להרבה יהודים שגרו בקרבת מקום להתקרב לחב"ד.

***

הזיכרון הכי מתוק שלי זה, שהיינו הולכים לים עם סלים עם אוכל, והיינו נוסעים ברכבת.

בתור ילדה הייתי בין שקטה לשובבה ובתור תלמידה לבין חרוצה ללא. היה לי שיער ארוך ושחור, ואהבתי לאסוף אותו בקוקו או בחצי קוקו, התחביבים שלי היו לסדר לאחיות שלי את השיער. שיחקתי בילדותי עם חברותי במשחקי הילדות המקובלים שהיו אז ובמיוחד המשחק שאני  הכי אהבתי הוא 5 אבנים.

המאכל האהוב עלי הוא עוגת גבינה של סבתא. בשעות הפנאי היינו שומרים על הילדים של השכנים שלנו, הממתקים שהיו אז היו במבה ובייגאלך.

***

לבית הספר בו למדתי קראו ממלכתי דתי. המקצועות שהכי אהבתי הם חשבון, ציור ותורה. היו לנו טיולים והיו מסיבות ראש חודש. היו הרבה שיעורי בית ומבחנים וקיבלנו תעודות.

***

בחגים היינו נוהגים לאכול את המאכלים המייצגים את החג. החגים שהכי אהבתי הם פסח ופורים.

בתור ילדה קטנה בחג הפורים הייתי מתחפשת לכיפה אדומה, לא היה שוק פורים בבית הספר. החוויה שהכי זכורה לי היא, שאבא שלי יצא מהבית והתחפש עד שלא הכרנו אותו ואז נכנס הביתה, כמובן שלא זהינו אותו ונבהלנו מאוד. בפורים הייתי מביאה משלוחי מנות לחברות.

***

הכרתי את בעלי דרך שידוך. התחתנו בשנת 1977 לפני כ-45 שנה. כשהתחתנתי הייתי בת 20, החתונה התקיימה בבני ברק. שנה אחרי שהתחתנו נולדו התאומים הראשונים שלנו (אבא של שולמית ותאומתו). יש לי שישה בנים וארבע בנות והרבה נכדים ב"ה.

***

אני ונכדתי מבקרות בכותל בירושלים

תמונה 1

הזוית האישית

הנכדה שולמית: תודה לך סבתא, שפנית מזמנך לספר לי את סיפורך. מאחלת לך בריאות, שמחה ונחת יהודי חסידי מכולם.

מילון

שידוך
שידוך הוא התאמה בין איש ואישה, במטרה להביאם בברית נישואים. בתרבויות רבות נישאים בעיקר באמצעות שידוך, אבל כיום נישואים מאורגנים פחות מקובלים בחברה המערבית. עם זאת, השידוך נהוג בחוגים שמרניים גם היום, ונותן גושפנקא ממסדית לקשר בין איש ואישה בטווח הזמן שבין ההיכרות לנישואים

ציטוטים

”בציפייה לגאולה השלימה בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו בקרוב ממש.“

הקשר הרב דורי