מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתא דורית

אני וסבתי הלכנו למגרש, אני אוהבת את זה
דברים מוזרים שקרו בילדות של סבתי

שמי דורית לוי נולדתי במכנס שבמרוקו ב1954.עלינו לארץ ב1963 לנוף הגליל.

מֶקְנֶס או מכּנס היא עיר בצפון מרוקו ובירת מחוז מקנס תאפילאלת. העיר שוכנת בגובה של כ-560 מטר מעל פני הים, ובמרחק של כ-120 ק"מ מזרחית מהבירה רבאט. בעיר התגוררו 576,152 איש בשנת 2008 ובאזור האורבאני מתגוררים כ-950,000 איש. מקנס נוסדה במאה ה-10 ושמה נגזר משמו של שבט "מקנסה" הברברי שייסד אותה. (ויקיפדיה)

ילדותי עברה עלי  בנוף הגליל (נצרת עלית) ואני זוכרת פעילות תנועות נוער ועם חברות מהכיתה. למדתי בבית הספר בו היינו יוצאים למפגשים וטיולים ברחבי העיר ,טיול בשדות ,פיקניקים וטיולים. בית הספר דגל באהבת ארץ ישראל וערך לנו טיולים ברחבי הארץ. עד היום אני אוהבת לצאת ולטייל ולהכיר את ארצי.

בהמשך התחתנתי עם ויווי, החתונה היתה ממש מרגשת, בירח דבש טסנו לתאילנד.  בהמשך נולדו ילדיי, לילדההבכורה שלנו קוראים רויטל, אחרי שלוש שנים בערך נולד לנו בן ,ליאור הוא אבא של ליאן, ואחרי ארבע שנים בערך, נולד לנו עוד בן אבישי.אני וויוי החלטנו לקנות בית באילת, ובמקביל הרבינו לטייל בארץ ובחול. כשהילדה הגדולה שלי הבכורה רויטל התחתנה נולדה לה  בת בשם הודיה, אחרי כמה שנים אבא של ליאן התחתן עם לורנה הם הולידו את לביא ילד שובב וחמוד.

ליאן: אחרי שנתיים נולדה לדודה שלי ילדה בשם תהל ילדה חמודה ומתולתלת, ואחרי שנה אני נולדתי אני ליאן. אחרי שנתיים כשאחותי נולדה אני ולביא אחי, עזרנו לאימא שלי עם אחותי. טסנו ליוון שלוש פעמים, פעם אחת כשאני הייתי בבטן של אימי ,פעם שנייה כשהייתי תינוקת ופעם שלישית כשאחותי היתה תינוקת, ושוב אחרי שנתיים נולד תינוק יפה וקטן-  לוטן, ולבסוף נולדה לתינוקת קטנה ויפה לחן שהיה דומה לי שתי טיפות מים .

הזווית האישית

סבתא: אני מאוד נהנתי מהמפגשים זה נתן לי אפשרות של הידוק הקשר החם.  וגם מהנלמד במפגשים, להחשף לידיעות ולתשובות הספונטניות על נושאי המפגש .אני רוצה לאחל לנכדתי המקסימה הצלחה אהבה עם נתינה אין סופית .

ליאן: במפגשים אני הרגשתי שמחה, אושר ואהבה. אני למדתי דברים  שלא ידעתי. אני מאחלת לסבתא שלי אושר, שמחה, בריאות,  הצלחה, ושתחייה עוד הרבה זמן.

 

 

מילון

שתי טיפות מים
דומה מאוד

ציטוטים

”ילדותי עברה עלי  בנוף הגליל (נצרת עלית) ואני זוכרת פעילות תנועות נוער ועם חברות מהכיתה. למדתי בבית הספר בו היינו יוצאים למפגשים וטיולים ברחבי העיר ,טיול בשדות ,פיקניקים וטיולים“

הקשר הרב דורי