מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של סבתא אורנה בלום

תמונה שלי עם סבתא
פעילות בתוכנית הקשר הרב דורי
ילדותי ביסוד המעלה

שמי אורנה בלום נולדתי ב1953 בכפר סבא.

אבי מרדכי לובובסקי בן לאריה וברוריה לובובסקי נולד בארץ ישראל. אימי מרים לובובסקי בת לבנימין וחיה טלטיצקי  נולדה אף היא בישראל.

ילדותי

שנות חיי הראשונות עד גיל שלוש עברו עלי בישוב אבן יהודה שבשרון. בהמשך עברנו ליסוד המעלה ושם גדלתי, והתחנכתי בגן הילדים ובבית הספר "נחשוני החולה", בכיתה שמנתה עשרה תלמידים. היינו חבורה שמחה וחברותית. המשחקים אחה"צ היו בעיקר בבתי החברים ובטבע.

בסיום בית הספר היסודי ביסוד המעלה, עברתי ללמוד בבית הספר החקלאי בפרדס חנה, בתנאי פנימייה. הגעתי לבקר את משפחתי בסופי שבוע ,אחת לשלושה שבועות.

שירות צבאי 

אחרי הטירונות בצריפין עברתי קורס מדריכי נוער במסגרת הגדנ"ע. תקופה קצרה שירתי בבסיס אימוני הנוער במחנה "נורית" בגלבוע. בהמשך השירות הייתי מדריכה לנערות במצוקה, בטירת הכרמל והתגוררתי בחיפה. השירות הצבאי היה מאוד משמעותי עבורי, וסלל לי את הדרך להמשך לימודי עבודה סוציאלית באוניברסיטת חיפה.

חפץ שעובר מדור לדור 

סיפורו של החפץ שעובר מדור לדור במשפחת בלום הוא: בקבוק זכוכית שבחלקו העליון גולת זכוכית. סבא של סבא שלי "יענקל בלום" הגיע לראש פינה עם העלייה הראשונה ממוינשט שברומניה. לפרנסתו יצר גזוז משלג, שהביא עם פרדה ועגלה מהחרמון. את הגזוז יצר בראש פינה ואחסן אותו בבקבוק הזכוכית המיוחד שבו גולת הזכוכית שמרה על הגזים שבגזוז. מכיוון שהיה מכין גזוז, ומוכר לתושבי המקום ואחרים כונה "יענקל גזוז".

הזווית האישית

דגן: התהליך היה מהנה מאוד ומסקרן, למדתי כל כך הרבה דברים על עברה של סבתא אורנה, כמו השירות הצבאי תנועות נוער, ילדות ועוד. גם מאוד נהניתי בטיול למוזיאון "אנו".

מילון

עבודה סוציאלית
עבודה סוציאלית היא מקצוע טיפולי העוסק בבעיות חברתיות ובסיבות שגרמו להן, על ידי קידום יחידים, משפחות וקהילות מעבר למגבלות ולקשיים בהם הם נתונים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבא של סבא שלי "יענקל בלום" הגיע לראש פינה עם העלייה הראשונה ממוינשט שברומניה. לפרנסתו יצר גזוז משלג, שהביא עם פרדה ועגלה מהחרמון“

הקשר הרב דורי