מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה סבתא חנה שריד בקיבוץ גליל ים

סבתא חנה, מיכל והילה במוזיאון "אנו"
סבתא חנה ובעלה יולי שריד ביום חתונתם.
חנה שריד מספרת את סיפור חייה

שמי חנה דסאואר, לאחר שהתחתנתי קיבלתי את השם של בעלי, "שריד". נולדתי בשנת 1948 בקיבוץ גליל ים, שבועיים לאחר הקמת המדינה. להורי קראו חיים ומרים.

גדלתי בבית ילדים, כשיטת החינוך שהייתה נהוגה אז בקיבוצים בלינה משותפת. לא ישנתי עם הורי בבית. יש לי אח ואחות קטנים ממני גבי ורותי, אני הבכורה.

למדתי בקיבוץ גליל ים, ביה"ס יסודי, חטיבה ותיכון, המקצוע שהיה האהוב עליי בביה"ס היה מתמטיקה והנדסה, היה לי מורה למתמטיקה שמאוד אהבתי אותו, קראו לו שחר.

בקיבוץ בשנת הבת מצוות עשינו 12 משימות. באחת המשימות של בת המצווה, בנינו בקיבוץ כל ילדי הכיתה בריכה לדגי נוי. בילדות אהבתי לרקוד ריקודי עם, ולטייל בשדות פרחי בר. הייתה לי אחות מאומצת, ההורים שלה היו מוכי שואה ולא יכלו לגדל אותה, עד היום אנו חברות ושומרות על קשר. חברת ילדות שהכי התחברתי אליה זאת צביה, היו לנו הרבה נושאים משותפים. המשחקים שהכי אהבתי לשחק בילדות זה קלאס וקפיצה בחבל.

בצבא שרתי בחטיבת הנח"ל, הייתי מכי"ת במחנה 80 ואחר כך בנח"ל בסיני. בתקופה בה למדתי בכיתה יב' הכרתי את בעלי יולי שריד. התחתנתי עם יולי שריד, בשנת 1969. יש לנו שלושה ילדים, שני בנים ובת.

שמות ילדי נקבעו לפי אותיות של שם המשפחה – שריד, שי – רויטל – יוגב ולאות ד'….לא הצלחתי. כשנולד לי הנכד הראשון קראו לו דביר, על מנת להשלים את אותיות שם המשפחה – שריד. כיום יש לי שלושה ילדים שניים עשר נכדים ושני נינים.

אני אוהבת לטייל, המקום שהכי אהבתי לטייל בו בכל העולם הוא בוטסואנה באפריקה, וגם טיול רגלי בהרי אילת. התחביב האהוב עלי עכשיו זה טיולי טבע בישראל וברחבי העולם.

המאכל שמזכיר לי את הילדות הוא אספרגוס. המאכל האהוב עליי כיום הוא אומצה (סטייק). הממתק הזכור לי במיוחד זה קוביית שוקולד שקיבלנו בימי שישי לפני ארוחת הערב.

בילדותי לא היה סדרות רק סרטים, הסרט שאני הכי אהבתי הוא "סיפור הפרברים", ועכשיו הסדרה האהובה עליי היא "אישה טובה".

בילדות לא היו לי חיות מחמד, יותר מאוחר שילדי נולדו, אימצו כלבים.

אני עבדתי בשזירת פרחים לאירועים היו לנו תחרויות פרחים בארץ ובאנגליה.

בשנת 2005 בעלי נפטר ממחלת הסרטן, שני בניי,אחיין שלי ואני, הקמנו חברה ששמה "שיח מדיקל גרופ" – קנאביס רפואי. כיום אני עובדת בחממות הפרחים (קנאביס רפואי)

היום אני ממשיכה להנות מהחיים, לטייל ברחבי העולם ובארץ, לבלות עם הנכדים שלי ועם ילדי המקסימים

הזוית האישית

מיכל והילה: אנחנו נהננו מאוד לעבוד וללמוד עם סבתא, למדו עליה הרבה סיפורים ודברים שלא ידענו לפני כן. אנחנו מאחלות לך שתמשיך לטייל ברחבי העולם בארצנו היפה.

סבתא חנה: נהניתי מאוד לבלות עם נכדותיו המקסימות למדתי המון, כיף שבאתי.

מילון

אומצה
סטייק

גליל ים - קיבוץ
גְּלִיל-יָם הוא קיבוץ באזור השרון, בין הערים הרצליה ורמת השרון, מדרום לכביש 541. הקיבוץ שייך למועצה אזורית חוף השרון ומהווה היישוב הדרומי ביותר בה.

לינה משותפת
לינה משותפת הייתה שיטת חינוך וגידול ילדים, שהייתה נהוגה ברוב הקיבוצים בארץ ישראל עד שנות ה-80. בלינה המשותפת, ילדי הקיבוץ היו לנים בלילות יחדיו במבנים ייעודיים, שנקראו בתי ילדים, במנותק מהוריהם. בתי הילדים היוו מעון קבע לילדים, בו גם אכלו, התרחצו ולמדו בשנות בית הספר היסודי. ברוב הקיבוצים המשיכו ללון במשותף עד ההתגייסות לצבא. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”היום אני ממשיכה ליהנות מהחיים, לטייל ברחבי העולם ובארץ, לבלות עם הנכדים שלי ועם ילדי המקסימים“

הקשר הרב דורי