מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבי, בני, האהוב והאוהב

זהר וסבא בני ז"ל
סבא בני בצבא
סבא בני מספר לנכדתו זהר

שמי זהר צוויק, השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי האהוב, בני פוקס. סבא חלה ובתאריך 24.5.2022 סבא בני האהוב נפטר. את תיעוד סיפורו כפי שהוא  סיפר לי אני מעלה למאגר סיפורי מורשת.

יהי זיכרו מבורך לעד!

תמונה 1

סבא בני מספר לזהר

אני בנימין פוקס המכונה חתולי לחברי,

נולדתי בקריית חיים בתאריך 7.11.41 בנם הבכור של משה ואסתר, חברי ההגנה שעלו לישראל לפני הקמתה כשהיו בני 16 בלבד, ציונים! אבי משה היה נוטר בהגנה ואמי אסתר הייתה אחות ב"הגנה" יחד נלחמו בשלטון הבריטי ששלט בארץ ישראל למען מדינה יהודית.

תמונה 2

כל חיי גרתי בקריית חיים אשר ליד חיפה. למדתי בבית הספר היסודי "מגינים". בגיל 14 עברתי לפנימייה בבית הספר החקלאי "כפר גלים" יחד עם רבים מבני הקריה, חברי הגרעין (היום קוראים לזה גדוד) של התנועה המאוחדת.

כנס בוגרים כפר גלים

החיים ב"כפר גלים" היו מעניינים, מאתגרים וטובים מאוד חברתית. בתום הלימודים התגייסנו יחד לצנחנים. מאוד התגאינו בנעליים האדומות והכומתה האדומה. היינו מגיעים הביתה אחת לחודש אך לא התלוננו. אחרי הצבא הצטרפנו יחד לקיבוץ צרעה.

ורדה ובני

תמונה 3

חלק מאיתנו חיים שם עד היום. אנו מארגנים מפגשים מידי פעם ושומרים על קשר עד היום. חיי הקיבוץ לא התאימו לי. עזבתי וחזרתי לקריית חיים. נישאתי לוורדה, אשתי עד היום.

 ביום נישואינו

תמונה 4

התחלתי את חיי הבוגרים כמפעיל ציוד כבד בחברת סולל בונה, עבדתי ובערבים למדתי מהר מאוד התקדמתי וכשבתי הבכורה סער נולדה עברתי לעבוד בנמל חיפה, שם עבדתי עד פרישתי לגמלאות. הקמתי את מסוף המכולות ואת טרמינל הנוסעים בנמל וניהלתי אותם .

לאשתי ולי שלושהילדים, שמונה נכדים והרבה אהבה ואושר.

נכדתי זהר המדהימה צרפה אותי לתכנית הקשר הרב דורי ואני מאושר מכך.

לזיכרו של סבא בני ז"ל – לזיכרו של סבא בני

ההספד של זהר לסבא בני ז"ל

לסבא

אני זוכרת את הימים שסיפרתי לך דברים והיית אומר את המילים הרגילות שהכל יהיה בסדר ושלא משנה מה, היית יושב לידי ומחבק ומרגיע ועוזר לי תמיד. סיפרו עליך סיפורים מדהימים על הנמל על הצנחנים וגם בלי שהיו מספרים הייתי יודעת שאתה חזק ומדהים.

סבא, אני אתגעגע לזה שהיית אומר לי שהכל יהיה בסדר ושתחבק אותי גם אם אתה לא הבנת מילה ממה שסיפרתי ותתמוך, שתסיע אותי באוטו שלך עם גג פתוח ונשמע שירים של פעם ושנכין ביחד עוגות וגביניות ונהנה. סבא מי יגיד עכשיו, לכל הנכדות, לכל אחת בנפרד שהיא מלכת היופי, מי יצייר לי מיקי מאוס, שהוא מדהים? עם מי אני אעשה סלפי למזכרת?

סבא אני אוהבת אותך ומקווה שתזכור לבואו לבקר ביום שלישי מלמעלה💔

הזוית האישית

זהר צוויק: בתקופה האחרונה סבא בני לא הרגיש טוב היום, בעת תיעוד סיפורו בתאריך: 24.5.2022 סבא בני נפטר. היה לי מאוד כיף להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא בני היה לי כייף כל החיים עצמם עם סבא בני,

יהי זכרו ברוך!!!!

מילון

נוטר
שׁוֹמֵר, אָדָם שֶׁנִּתְמַנָּה לְתַפְקִידֵי שְׁמִירָה מְסֻיָּמִים

סולל בונה
לכל מפלגה ביישוב העברי בארץ ישראל היה משרד שדאג לארגן קבוצות קבלניות לעבודות ציבוריות ופעל כלשכת תעסוקה. שני המשרדים החשובים היו המשרדים של אחדות העבודה ושל הפועל הצעיר.

גרעין נח"ל
מסלול הנח"ל מציע בחירה במסלול צבאי, שמטרתו להיות מקפצה משמעותית לחיים קהילתיים, משמעותיים ובלתי מנוכרים. מטרת המסלול לאפשר לקבוצה בעלת מכנה משותף ערכי, חברתי ורעיוני לפעול במסגרות צבאיות וקהילתיות שונות

כפר גלים
כפר גלים הוא כפר נוער חינוכי, השוכן בגבולה הצפוני של מועצה אזורית חוף הכרמל, במבואותיה הדרומיים של העיר חיפה. הכפר ממוקם למרגלות רכס הכרמל, סמוך לחוף הים התיכון. מדרום לכפר נמצא שפך נחל גלים. (ויקיפדיה)

הקשר הרב דורי