מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

טיול ברחבי העולם – אילנה ברנע

אני (נוי) וסבתי בטיול בציינה טאון
סבתי בגיל 16
טיולי בר/בת מצווה שסבתא העניקה לנכדים

שמי אילנה ברנע, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי.

בגיל די צעיר חלמתי לתור ולטייל ברחבי העולם, לראות תרבויות שונות, נופים שונים ואנשים שונים. לפני 60 שנים בערך יצאתי לראשונה מגבולות ישראל. בזמנו לא נהגו לטוס לחו"ל, אלא לשוט באוניות, זמן השיט נמשך כחמישה ימים לכל כיוון. בשנת 1964 נסענו בפעם הראשונה בחיי לשישה שבועות, מתוכם הפלגה של חמישה ימים לכל כיוון כאשר הייתי בת 20 (לא כמו שהיום טסים בגיל יחסית צעיר). באותה התקופה מעט אנשים זכו ליציאה מגבולות ישראל (בשנת 1964).

בטיול הזה ביקרתי בשש ממדינות אירופה (מה שהיה נחשב למאוד נדיר באותה התקופה) וזה עורר לי את התיאבון להמשיך ולטייל בעולם. מאז הייתי במשך השנים בחמש יבשות העולם. מקומות מיוחדים שהייתי: מאלסקה עד דרום אמריקה כלל ארצות הברית וקנדה, באפריקה, מצרים, מרוקו. כמו כן, ביקרתי בים ההודי במאוריציוס, במזרח הרחוק, באוסטרליה וניו זילנד. בנוסף הייתי בטיול מיוחד במינו ברכבת הטרנס סיבירית מרוסיה עד מונגוליה. לצורך מימון טיולים, מכרתי לעיתים דברי ערך כגון: טבעת, ציור שמן גדול, כלי כסף עתיקים, ועוד… בעזרת המכירה של הדברים האלו הצלחתי לממן את הטיולים היקרים הללו.

אחת החוויות המיוחדות הייתה שיט נהרות מיוחד באנגליה ובצרפת. בטיול כזה בוחרים מקומות יפים לשכור כלי לשיט, כאשר אנחנו משיטים את הסירה לכל פעם במשך שבוע עד עשרה ימים.

טיולי בת/בר מצווה

כאשר נולדו לי נכדיי, אמרתי שאסע עם כל נכד/ה לטיול בר/בת מצווה כפי שעשיתי גם עם ילדיי. טיול הבת/בר מצווה הראשון שלי היה משותף לשני ילדיי בארצות הברית. הטיול ארך כשישה שבועות וביקרנו במדינות רבות בארצות הברית ובקנדה. בטיול, שהיה מחוף אל חוף, ראינו שילוב של נופים מדבריים, עירוניים ואנושיים מגוונים. כמובן שהטיול לקראת סופו התרכז בפארקי השעשועים השונים של דיסני ומרכז אפקוט.

הטיול השני היה עם נכדתי הבכורה מאי לקנדה וארצות הברית. הטיול כלל ביקור בטורונטו אצל משפחה וחברים ובאורלנדו ודיסנילנד. טיול הבת/בר מצווה השלישי שלי היה טיול משותף של שנים מנכדיי יוהנתן ושי ללפלנד, לטיול הצטרפו גם שני ילדיי. הטיול כלל חלקים אתגריים, עם חויות כגון רכיבה על מזחלת שלג, על אופנועי שלג, טיול בטבע במפלים קפואים ועוד חוויות של חוג הקוטב. טיול הבת מצווה האחרון והרביעי שלי היה לנכדתי נוי, לטיול הצטרף בני, הוא היה בלונדון ופריז. הטיול כלל נסיעה ברכבת מלונדון לפריז מתחת תעלת למנש, צפייה במחזמר בלונדון, יום באולפני הארי פוטר, ביקור במוזיאון הבריטי, ביקור במוזיאון המדע, יום טיול בפאריז כפי שהמדירך הגדיר: "פאריז היא מוזיאון פתוח" של בנייה ותרבות. וכמובן שגם שהות בדיסנילנד.

אך עדיין לאחר כל הטיולים החלום לטיול בעולם לעולם לא נגמר.

גלובוס ובו מקומות בהם ביקרתי בעולם

תמונה 1

הזוית האישית

נוי הנכדה המתעדת: חוייתי בתהליך הזה הייתה מהנה מאוד וגרמה לי להכיר טוב יותר את סבתי. מאוד נהניתי מהתכנית ותהליך הכתיבה היה מאוד נחמד. נהניתי לשמוע על חלום סבתי ולגלות שהייתי חלק ממנו.

סבתא אילנה: לצערי השתתפנו במעט מפגשים אבל במפגשים שהייתי בהם מאוד נהניתי. חוויית כתיבת הסיפור הייתה נחמדה ונהניתי מהשליטה של נכדתי נוי במחשב.

מילון

מאוריציוס
רפובליקת מאוריציוס (באנגלית: Republic of Mauritius; בצרפתית: République de Maurice; בקריאולית: Repiblik Moris) היא מדינת אי בדרום מערב האוקיינוס ההודי, כ-900 ק"מ ממדגסקר. מבחינה מדינית, היא משויכת למדינות אפריקה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לפני 60 שנים בערך יצאתי לראשונה מגבולות ישראל. בזמנו לא נהגו לטוס לחו"ל, אלא לשוט באוניות“

הקשר הרב דורי