מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חתונה במכרה תמנע

הקשר הרב דורי בעינות הירדן
בית ספרי בעמיר
התחתנתי במכרה התת קרקעי במכרות הנחושת, תימנע.

שמי רחל ארונדה, השתתפתי בשנה שעברה בתוכנית הקשר הרב דורי בבית הספר עינות הירדן ביישוב עמיר. התלמידים ביקשו לשמוע את סיפורי והתעניינו בקורות חיי ושמחתי לספר להם על אירוע מיוחד בחיי על יום נישואי. תודה לכם על ההזדמנות שנתתם לי לספר, ולו חלקיק מתולדות חיי.

במהלך השנים עברתי הרבה פעמים דירות בחיי, דבר שהפתיע את התלמיד, מדוע עברתי כל כך הרבה פעמים בחיי דירה. ובכן, אני כנראה אוהבת להימצא במקום שנראה לי הכי מתאים ונעים לי באותו הזמן, ולגמרי לא מבהיל אותי הקטע של מעבר דירה והתאקלמות במקום חדש. להיפך, תמיד יש משהו מסקרן ומאתגר ומלא הרפתקאות במעבר ממקום למקום.

ממבחר ההרפתקאות שעברתי בימי חיי בחרתי לספר דווקא על רגע מיוחד ומשמעותי, על יום נישואי, יום חתונתי עם סני, התחתנו במכרה התת קרקעי במכרות הנחושת, תימנע והמעשה שהיה כך היה……

באותה תקופה עבדתי בתפקיד מזכירת ועדי העובדים של תמנע, והכרתי את סני שעבד גם הוא במכרה. חברת מכרות נחושת תמנע הוקמה בשנת 1954 לשם כריית נחושת בבקעת תמנע. גם אני וגם סני עבדנו יחד בשנת 1966 במכרה הנחושת, כשהחלטנו להתחתן התעוררה השאלה היכן לערוך את החתונה?

רצינו להזמין הרבה חברים מהעבודה, ועלתה האפשרות להתחתן בעיר אילת הקרובה ביותר. באילת לא היה אז אף אולם גדול שיכול היה להתאים ולהכיל את כל חברינו ובני משפחותינו. ופתאום, כאילו בצחוק, אחד מאיתנו אמר: "נתחתן בתמנע, כן, במכרה"?!

ובאותו הרגע החלטנו שזה מה שיהיה. החתונה נערכה כאמור במכרה, ומכיוון שזה היה אירוע חריג בזמנו, הזמינו את צלמי יומן החדשות להסריט את הטקס, והוא הוקרן בבתי הקולנוע בארץ.

החתונה במכרה התת קרקעי במכרות הנחושת בתמנע

"שני עובדי מכרה הנחושת בתמנע מתחתנים במכרה. הזוג נוסע לטקס בקרונית, והמוזמנים חובשים קסדות. הרב מחתן את הזוג בתוך המכרה, ולאחר שבירת הכוס הם מתנשקים". מתוך ארכיון הסרטים הישראלי, סינמטק ירושלים, יומן כרמל הרצליה 477, 1966

הזוית האישית

רחל ארונדה: תודה לכם על ההזדמנות שנתתם לי לספר, ולו חלקיק מתולדות חיי.

מילון

מכרות הנחושת בתמנע
חברת מכרות נחושת תמנע בע"מ הוקמה בשנת 1954 כחברת בת של החברה הממשלתית הישראלית מחצבי ישראל, לשם כריית נחושת בבקעת תמנע. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”שני עובדי מכרה הנחושת בתמנע מתחתנים במכרה“

הקשר הרב דורי