מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חשיבות הלימודים בגיל צעיר

מפגש הראשון הקשר הרב דורי עם נכדתי
סבתא בצעירותה
יגעת ומצאת תאמין

שמי רוני מגן, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי בבית סיפרי יחד עם סבתא שלי כרמלה מגן לסרי. סבתא כרמלה  נולדה בשנת 1956 בירושלים לבית משפחת דניאל. במפגשים שלנו סבתא סיפרה לי על משפחתה וילדותה. בחרנו  להקדיש את הסיפור לנושא החשוב בעיני סבתי, חשיבות הלימודים בגיל צעיר.

סבתא כרמלה מספרת:

בגיל 18 לאחר שסיימתי בהצטיינות את לימודיי בכיתה יב', לא הייתה לי אפשרות ללמוד באוניברסיטה מטעמים כלכליים. לא התגייסתי לצבא, אלא התנדבתי לשירות לאומי בקיבוץ, שם במסגרת השירות הלאומי, סייעתי לילדים בגילאי גן בנוסף עסקתי בהדרכת מבוגרים בריקודי – תקופה זו זכורה לי כטובה ומלאת סיפוק, זה היה שירות מהנה.

בתום השירות, התחלתי לעבוד במשרד ממשלתי. בהמשך הכרתי את סבא שלך ולאחר תקופת חברות נישאתי לסבא. החלום להמשיך את לימודי האקדמיים התממש וכעבור מספר שנים התחלתי ללמוד באוניברסיטה. סיימתי את לימודי התואר הראשון והשניואף למדתי לקבלת תואר שני נוסף.

התייחסתי מאוד ברצינות ללימודים, כיון שרציתי להתקדם בעבודה. וכך קרה עד שהגעתי לתפקיד בכיר בזכות ההשכלה שרכשתי והתעודות שהיו בידי.

אני בצעירותי מקשיבה להרצאה בנושא הורות

תמונה 1

אני ממליצה לנכדתי רוני להתמיד, לשקוד ולהתעניין בתחום לימודים. על מנת להתקדם בכל תחום שתראה שהינה מסוגלת לעסוק. בגיל צעיר הראש קולט יותר מאשר בגיל מבוגר.

הזוית האישית

סבתא כרמלה: כיף לשבת לעבוד עם רוני נכדתי וחשוב לי להעביר לדור הצעיר את המסר של חשיבות הלמידה בגיל הצעיר!

רוני הנכדה: אני הבנתי את הקושי שסבתא עברה עקב המצב היא לא יכלה לממש את לימודיה בצעירותה ואני שמחה שהיא הוכיחה שעם כוח הרצון שלה הכל אפשרי. לדעתי, היום לנו אין קושי מסוג זה כי ההורים עוזרים לנו וגם סבא וסבתא.

מילון

מטעמים כלכליים
שלא היה כסף בבית ולכן לא יכולה ללמוד

ציטוטים

”שצריך להתמיד בלימודים בגיל צעיר ומה שתרצה להשיג משהו ואתה רציני זה אומר שאתה יכול. אין דבר העומד בפני הרצון“

הקשר הרב דורי