מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלוציות בארץ ישראל

סבתא טובה ונטע
סבתא בת שש
סיפור על החיים בארץ ישראל

סבא וסבתא רבא עלו לארץ ישראל ומטרתם הייתה ליישב את הארץ. הם עלו בשנת 1936 מגרמניה והתיישבו בכפר הרואה והקימו משק חקלאי. הם דגלו בחיי תורה ועבודה. סבתא חונכה בדרכי תורה ועבודה וישמה את חזון תנועת בני עקיבא ליישב את הארץ.

אני נטע ביטון בת לרחל והרצל מהווה פסיפס אנושי של מדינת ישראל. סבים וסבתות שלי הגיעו מארצות שונות: עיראק, מרוקו, פולין וגרמניה וילידי הארץ.

לאחר מלחמת ששת הימים הורחבו גבולות הארץ ומטרת התנועה להקים ישובים חדשים כמו שעשו החלוצים הראשונים. סבתא התגייסה לנח"ל עם קבוצת חברים מבני עקיבא. הקבוצה הופנתה לבקעת הירדן להקים האחוזות נחל אשר תתפוס את המקום תעבד שטחיים חקלאיים עד אשר המקום יהפוך לנקודת יישוב אזרחית.

יום אחד עלו כל הקבוצה על משאיות עם ציוד ואוהלים, גנרטור חשמלי, כלי עבודה, כלי מטבח, מזון וכו. הגענו לשטח הררי שומם הנפנו דגל ישראל הקמנו אוהלים לשינה, לבית כנסת ולמטבח. היה מאוד חם במקום וזבובים ותנאים מאוד קשים אבל הייתה שמחה. לאט לאט הפך המקום פורח ושוקק חיים וכך הוקמה עוד נקודת יישוב בישראל.

סבתא טובה עם נטע הנכדה ואמא רחל

תמונה 1

נח"ל: נוער חלוצי לוחם.

למדתי שעם לא יכול להתקיים ללא עברו. בתוכנית הקשר הרב דורי נלמדתי על המשפחות שלי וההיסטוריה שלם שבאו לארץ ישראל ועל המנהיגם בכל משפחה.

הזוית האישית

סבתא טובה: "למדתי להכיר את נטע נכדתי והרצון שלך להיות מחוברת למשפחה ולדעת את הסיפור המשפחתי והחוויה המשותפת הייתה מאוד נעימה מחברת ומקשרת."

הנכדה נטע: "היה לי ממש כיף בתוכנית למדתי על סבתי דברים שלא ידעתי לפני."

מילון

נח"ל
נוער חלוצי לוחם

ציטוטים

”אני נטע ביטון בת לרחל והרצל מהווה פסיפס אנושי של מדינת ישראל. סבים וסבתות שלי הגיעו מארצות שונות: עיראק, מרוקו, פולין וגרמניה וילידי הארץ“

הקשר הרב דורי