מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלומי התגשם עם העלייה לארץ

שלום אביטן ושלו בתכנית
שלום עלה ממרוקו לישראל
חלומי התגשם עם העלייה לארץ ועם הגיוס לצה"ל כחייל

שמי שלום אביטן נולדתי במרוקו בשנת 1938. אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי שלו זבולוני. במפגשי התכנית ספרתי לשלו את סיפורי המורשת המשפחתית. שלו תיעד את סיפורי

"לאחר העליה לארץ , הלכתי ללמוד בישיבה מקצועית של כפר חב"ד, לאחר מכן למדתי מכונאות רכב. אחרי כ – 10 שנים עבדתי כמכונאי מקצועי. תקופת העבודה כמכונאי רכב זכורה לי לטוב, זאת הייתה התקופה הכי רגועה בחיי בלי פחדים ובלי חששות.

אומנם הייתי עולה חדש בארץ, אבל כדי להתפרנס, הייתי צריך מקצוע מסודר שילווה אותי במשך כל חיי. סיימתי את לימודי בהצלחה רבה. הפרק הבא בחיי היה כשהגעתי לגיל גיוס, הגיע הזמן שאני אתגייס לצבא.

חלומי התגשם עם העלייה לארץ ועם הגיוס לצה"ל כחייל. סוף סוף הגעתי לארץ המובטחת, להילחם וליישב את הארץ. להלחם בגויים כדי להראות להם למה אנחנו מסוגלים. במהלך השרות הצבאי, הייתי בבית הנשיא וגם קיבלתי תעודת הצטיינות, כחייל מצטיין. אחרי השרות הצבאי, החלטתי להמשיך בחיים האזרחיים, התחתנתי עם אישתי. את אשתי פגשתי בכפר חב"ד, בשנת 1973. הכרתי את אישתי על ידי שידוך.

יחד בנינו משפחה בישראל.

העשרה

כפר חב"ד

"כפר חב"ד הוא יישוב בישראל בו מתגוררים חסידי חב"ד. היישוב נוסד בשנת ה'תש"ט (1949), שנה לאחר קום המדינה, על ידי האדמו"ר השישי לחסידות חב"ד, רבי יוסף יצחק שניאורסון. הכפר משמש מרכז חב"ד בישראל.

הכפר הוקם כיישוב חקלאי. במרוצת השנים הכפר גדל ונותרו בו רק מעט חקלאים פעילים, המחזיקים כוורות ופרדסי אתרוגים ותפוזים. נכון ל-2011 מתגוררות בו קרוב ל-1,300 משפחות[1] וכ-5,000 תושבים". ויקיפדיה

תשע"ו, 2016

מילון

כפר חבד
כפר חב"ד הוא יישוב בישראל בו מתגוררים חסידי חב"ד. היישוב נוסד בשנת ה'תש"ט (1949), שנה לאחר קום המדינה, על ידי האדמו"ר השישי לחסידות חב"ד, רבי יוסף יצחק שניאורסון. הכפר משמש מרכז חב"ד בישראל. הכפר הוקם כיישוב חקלאי. במרוצת השנים הכפר גדל ונותרו בו רק מעט חקלאים פעילים, המחזיקים כוורות ופרדסי אתרוגים ותפוזים. נכון ל-2011 מתגוררות בו קרוב ל-1,300 משפחות[1] וכ-5,000 תושבים.

ציטוטים

”חלומי התגשם עם העלייה לארץ ועם הגיוס לצה"ל כחייל“

הקשר הרב דורי