מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלומות חייו של סבא זאב רוט

סבא והנכדים בטיול
סבא ואימא שלו בקיבוץ בגיל שמונה חודשים
סבא זאב מספר על חלומות והגשמתם

שמי זאב רוט, נולדתי בקיבוץ גבעת חיים בשנת 1949. בגיל שנתיים עזבנו את הקיבוץ ועברנו לגור במושב שנקרא כפר יונה, היה לנו שם משק חקלאי עם לול תרנגולות גדול, הרבה עצי פרי ושני כלבי זאב גדולים.

בגיל 8 התחלתי ללמוד נגינה על כינור. התקדמתי יפה מאוד ואף צירפו אותי לתזמורת נגנים צעירים בנתניה. בגיל 14 עברה כל המשפחה לגור בנתניה. אימא הייתה אחות בקופת חולים ואחר כך קוסמטיקאית ואבא היה מנהל חשבונות. בגיל 16 הפסקתי לנגן על כינור והיו לא מעט פעמים שהצטערתי על כך. כיום בגיל 73 אני מנגן על סקסופון ומנגן להנאתי. היה לי עוד אח צעיר ממני בשבע שנים.

בשנת 1967 התגייסתי לצבא, הייתי קצין בסיירת אגוז. לאחר הצבא עבדתי באבטחה במטוסי אל על, עשיתי זאת שנה לאחר שהייתה מלחמת ההתשה, פרצה מלחמת יום הכיפורים ונלחמתי בגזרה הדרומית בסיני.

החלום שלי היה לעבוד בעבודה שמסתובבים בעולם ולהנות גם מהטיולים וגם מהעבודה. מאחר ולא הגשמתי את החלום הזה, רציתי להקים גם עסק שמצליח וגם משפחה עם הרבה ילדים. למדתי לימודי כימיה וסיימתי את לימודי הכימיה עם תואר דוקטור במכון ויצמן ברחובות. לאחר סיום הלימודים החלטתי שאני רוצה להיות עצמאי ולאחר מחשבה ובדיקה הקמתי מפעל אשר מייצר רכיבים אלקטרוניים בתחום הרפואה, הביטחון וחיי היום יום.

חלום נוסף שהגשמתי הוא בחירה מוצלחת באישתי אורנה, שאיתה הקמתי את משפחתנו. נולדו לנו ארבעה ילדים וכיום יש לנו תשעה נכדים. חלק מהילדים עובדים בעסקים המשפחתי וההנאה הגדולה ביותר שלנו זה לעשות טיולים משפחתיים עם כל בני המשפחה למקומות מיוחדים בעולם. אנחנו גם נוסעים בעקבות החלומות של סבתא אורנה שעוסקת בבנייה ובונה בכל מיני מקומות בעולם בהם אנחנו גם מבקרים ואפילו גרים שם בחופשות.

היום החלום שלי זה ליהנות מהמשפחה ולראות כמה שהילדים והנכדים מצליחים ולבנות כמה שיותר ביחד.

סבא עם הנכדים

תמונה 1

הזוית האישית

אילי: נהניתי מאוד לעבוד עם סבא וסבתא שלי ולמדתי מהם הרבה.

מילון

התשה
לנסות להחליש לאט לאט משהו

מלחמת ההתשה
מלחמת ההתשה הייתה מלחמה בין ישראל לבין מצרים, שהחלה ב-11 ביוני 1967 ונמשכה עד 7 באוגוסט 1970, מועד שבו הסכימו הצדדים על הפסקת אש שנכנסה לתוקף למחרת. המלחמה החלה כיוזמה מצרית להתשת ישראל תוך הפרת הסכם הפסקת האש שסיים את מלחמת ששת הימים. את השם "מלחמת ההתשה" ("חרב אל-אסתנזאף") העניק לה נשיא מצרים גמאל עבד אל נאצר, והיא הסתיימה בהתשה של שני הצדדים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אם אין אני לי מי לי“

”חלום נוסף שהגשמתי הוא בחירה מוצלחת באישתי אורנה, שאיתה הקמתי את משפחתנו“

הקשר הרב דורי