מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלומותיה של קוזט יוספן

סבתא והיילי
פעילות העשרה במסגרת התכנית
סבתא קוזט על חלומות שהתגשמו ואלו שפחות

שמי קוזט יוספן, נולדתי בעיראק בתאריך 18.2.1943. אנחנו שש בנות ואח אחד, אני הבכורה במשפחה שלי. אני היחידה מהמשפחה שגרה בארץ, כל בני משפחתי גרים בחו"ל.

למדתי בעיראק בבית ספר פרנק עיני, המקצוע שהכי אהבתי ללמוד זה היה היסטוריה. לא שירתי בצבא כי התחתנתי בגיל 18 ונולדו לי מהר ילדים. עבדתי בתחום התכשיטים וגידלתי את המשפחה. בסוף שנת 1961 עליתי לארץ לבד בלי משפחתי וגרתי ברמת גן במשך עשר שנים. אחרי עשר השנים במהלכן גרתי ברמת גן והייתי בהריון עם הבן הכי צעיר שלי, נולד החלטנו לעבור לרמת השרון.

גרתי ברמת השרון כמעט כל חיי עד שבני הצעיר רצה שאני אעבור לגור לידו, השנה עברתי לגור בחרוצים ליד הנכדים שלי ובני. נכדי בני ואשתו מבקרים אותי כל יום ולפעמים ישנים אצלי.

החלומות שלי היו שכל משפחתי תהיה לידי ולטייל בכל העולם. טיילתי בחלק מהעולם אבל לא בכולו, ומהבנים שלי רק אחד גר לידי. החלום שהתגשם לי הוא שזכיתי לגדל ילדים ונכדים לתפארת. רציתי לגור ליד הילדים והנכדים שלי אבל כל הבנים שלי עברו לניו יורק כשהיו קטנים, אבל למזלי הבן הצעיר שלי חזר לגור בארץ וכך חלק מהחלום שלי התגשם.

החלום שאני מצטערת שלא התגשם הוא שאני לא גרה ליד כל הילדים שלי ושרציתי לטייל מסביב כל העולם. לא הצלחתי להגשים את שניהם אבל כן ביקרתי במלא מקומות. אני היום גרה ליד בני הצעיר ונכדי ופעם בכמה זמן הבנים שלי והנכדים שלי שגרים בניו יורק באים לבקר אותי.

הזוית האישית

היילי הנכדה המתעדת: היה לשתינו מרתק ומעניין מאוד לעבוד על התיעוד יחד, למדנו הרבה אחת על השנייה וזו חוויה לתמיד.

מילון

תכשיטנית
מישהי שעוסקת בתכשיטים.

חָרוּצִים
חָרוּצִים הוא יישוב קהילתי באזור השרון, מצפון לעיר רעננה, השייך למועצה אזורית חוף השרון. היישוב הוקם בשנת 1951. במקור נקרא "גן חנה לאה רוז", על שם תורמת אמריקאית, אך הוא הוחלף בהמשך ל"כפר חרוצים". בעבר התפרנסו תושבי המקום בעיקר מעבודה חקלאית. כיום רובם בעלי מקצועות חופשיים. חלק משמעותי מהשירותים ניתנים בשיתוף עם היישובים הסמוכים בצרה ובני ציון. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”החלום שהגשמתי הוא שזכיתי לגדל ילדים ונכדים לתפארת“

הקשר הרב דורי