מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלום שלא התממש

סבתא נעמי ולביא פרג'ון
אחד המפגשים בכיתה
נעמי שכל חלומה היה ללמוד, ממשה את חלומה דרך ילדיה

שמי נעמי פרג'ון נולדתי ב1953 בישראל.

אני ווהנכד שלי לביא פרג'ון משתתפים בתכני הקשר הרב-דורי. בבי"ס "מבוא הגליל".

בילדותי חייתי במושב עלמה אשר נמצא במרום הגליל, ובזמנו הייתה בארץ אחות טיפת חלב, שלוותה את המשפחות. כשחיפשו שם לבת והיא הציעה להורים שלי את השם נעמי.

החלום שלי היה להמשיך ללמוד בתיכון ולעשות מה שרציתי ומה שאהבתי, אך בזמנו לא היה חוק חינוך חובה, והכל היה בתשלום. היינו משפחה מרובת ילדים, ולהורי לא התאפשר לממן את המשך הלימודים וזה נשאר בגדר חלום. ההורים שלי תמכו בבן הדודה שאימצו אות, והוא היה באותו שכבה שלי וגם הוא רצה להמשיך ללמוד. כתוצאה מזה לא היה באפשרותם של ההורים, לתת מענה לשני ילדים מבחינה כלכלית.

במקום להגשים את חלומי, הייתי צריכה לעזור במשק שזה אמר, טיפול בכבשים, בפרות, בעופות ובכל מטלות הבית, כולל הקטיף של הפירות . אני לא יכולתי להגשים את חלומי, במקום זאת תמכתי בילדים שלי ,שיצאו לטיולים שנתיים שלא יצאתי, וילמדו לימודים שלא למדתי. תמיד תמכתי בכך שהילדים שלי ילמדו ויגשימו את החלום שלי דרכם. גם אני הגשמתי קצת מהחלומות שלי דרך חוגים, הרצאות, ובהצטרפות לכיתה כמלווה. הילדים הגשימו את חלומם ואת חלומי והמשיכו את הלימודים ועשו חייל.

כיום ביתי הבכורה יפה היא מנהלת בית ספר אמי"ת צפת בנות, בית ספר שבו ארבע מאות תלמידות ומאה אנשי צוות. מיקי בני השני, שהוא ילד מאוד מוכשר, הוא איש עסקים מוצלח, ומבטא את עצמו בכל התחומים שהוא רוצה. ברוך בני השלישי מעצב פנים, לא עוסק במקצוע אך עבר את המבחנים בהצלחה מרובה. הוא לא עוסק בתחום כי העדיף להיות עצמאי. ליזי הקטנה בחבורה מאבחנת ומנהלת משאבי אנוש. כל ילדי למדו והצליחו להגשים את עצמם, מה שאני לא הצלחתי לעשות בעצמי. לכן אני שמחה שלפחות הם יצאו ללמידה ומגשימים את עצמם.

הזווית האישית

נעמי: היה לנו כיף להשתתף בתוכנית הקשר הרב דורי, לפגוש אנשים אחרים וסיפורים אחרים, להיות עם הנכד שלי, ולשמוע את מה שהיה לנו פעם .

לביא: שמחתי לשמוע את סיפורה של סבתא ונהניתי במפגשים בכיתה.

מילון

טיפת חלב
טיפת חלב היא תחנה המספקת שירותי בריאות ורפואה בתום קידום הבריאות למשים הרות, תינוקות וילדים.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”כל ילדי למדו והצליחו להגשים את עצמם, מה שאני לא הצלחתי לעשות בעצמי.“

הקשר הרב דורי