מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלום שהתגשם

סבתא ואני ביום ההולדת כשהייתי בת שלוש.
סבתא בת שמונה.
נתינה ללא גבולות

סבתא רחל נולדה בשנת 1961, היא בת בכורה להוריה ואחות לאח ואחות . הוריה היו אנשי חינוך.

היא נישאה בגיל שמונה עשרה לדניאל רוטשטיין והם הורים לשלושה ילדים: אפרת, רבקה ומוטי. סבתא מתגוררת בפתח תקווה. וכך היא מספרת:

"לאחר שגידלתי את ילדיי התחלתי לעבוד כמזכירה, מכיוון שבעלי סבא דני שירת בצבא קבע עברנו דירות ומקומות מגורים רבים.

בשלב מסוים בחיי בהגיעי לגיל ארבעים וארבע, קיבלתי לצערי אירוע לב ראשון, ובמשך השנה שלאחר מכן קיבלתי עוד שני ארועי לב. אירועים אלו השאירו אותי עם הרגשת חולי ודיכאון.

ידעתי שאני צריכה לעזור לעצמי. החלטתי שהדרך הטובה ביותר, היא להתנדב ולתת מעצמי לאחרים. התחלתי ללמוד ליצנות רפואית טיפולית, בבית החולים איכילוב. לאחר הסטאז' התחלתי  להתנדב בבית החולים "תל השומר".  במשך הזמן ועם הניסיון, עברתי לבתי חולים נוספים והתנדבתי במחלקות קשות ושונות כגון דיאליזה.

ההתנדבות שלי היתה במיוחד ובדגש על התנדבות עם מבוגרים, ולאו דווקא ילדים. מכיוון שהמבוגרים זקוקים ליותר תשומת לב, והתייחסות אישית. במשך השנים הוספתי עוד מקומות התנדבות כמו יחידת סע"ר: סיוע עזרה ראשוני לא רפואי, בזמן אסונות כמו נפילת טילים, ורעידות אדמה. כמו כן אני מתנדבת ב"ידידים בדרכים" –  סיוע לאנשים עם בעיות מידיות כמו פנצ'ר בגלגל ילד נעול ברכב, רכב שננעל וכדו'. ההתנדבות נותנת לי סיפוק רב בחיים.

תקוותי היא שנכדיי ילמדו ויפנימו את פעילותי למען הזולת וילמדו ממנו. גם בעלי סבא דני הוא איש חסד אמיתי. לאחר כשלושים שנה בשירות צה"ל כרב צבאי הוא פרש והתחיל לעבוד עם ילדים חולי c.p וניוון שרירים בעמותת קו לחיים. כיום הוא משמש כאב קהילה, לקשישים בפתח תקווה עבודה שדורשת הרבה סבלנות ואהבה.

הזווית האישית

סבתא: היתה לי הנאה גדולה להיות חלק מהפרויקט המשותף.

שלומציון: היה מהנה להיות איתה בפרויקט הקשר הרב דורי, אני מאחלת לסבתי שתהיה בריאה תמיד.

מילון

ידידים בדרכים
הארגון מספק עזרה ראשונה לא רפואית ללא כל עלות, בדרכים ובבתים בשלל תחומים, בהם: הנעת הרכב, סיוע בהחלפת גלגל, פתיחת רכב שננעל ועוד. הארגון, הפועל בהתנדבות מלאה, מספק עזרה לזולת 24 שעות ביממה, בכל ימות השבוע, למעט שבתות וחגים.

ציטוטים

”יום ללא חיוך הוא יום מבוזבז“

”לתת מעצמך תמיד באהבה“

הקשר הרב דורי