מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלום החיים של סבתא לנה יעקובלב

אני וסבתא שלי כיום
סבתא שלי בשנת 1980
לאחד את המשפחה בארץ

שמי הוא טליה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי. בסיפור-תיעוד זה, אספר על חלום החיים של סבתי, לנה יעקובלב.

סבתא שלי, לנה, נולדה בשנת 1954 ברוסיה בעיר לנינגרד להוריה אולגה ואמנואל. בזמן לימודיה התעניינה בביולוגיה ומדעי הטבע. אחרי שסיימה תיכון התקבלה לאוניברסיטה, שם פגשה את ולדימיר יעקובלב. בשנת 1978 הם התחתנו ולאחר זמן נולד להם ילד, שהוא אבי.

עם הזמן, החיים בעיר לנינגרד ליהודים הפכו להיות קשים, אז סבא וסבתא שלי החליטו לעלות לארץ ישראל, בשנת 1991. הם התגוררו בעיר ירושלים, והצליחו להשיג עבודה במקצועם. בשנת 1995 נולד להם בן. עם הזמן הבנים שלהם התחתנו והקימו דור חדש, וכך אני ואחותי נולדנו וגם בני דודים שלי. כיום דוד שלי גר במדינה אחרת עם אשתו וילדיו.

חלום החיים של סבתא הוא שכל הילדים והנכדים של המשפחה של סבתא שלי יחיו ויגדלו במדינת ישראל, בגלל שהיא לא נולדה בארץ וכך היא יודעת מה זה להרגיש לא להיות שייך. חשוב לה לדעת שבעתיד לכולם יהיה קשר אחד לשני, במיוחד בדור השלישי.

כיום זה עוד לא קרה, אבל כולם היום עובדים קשה כדי שניפגש יותר והקשר שלנו יתחזק. ובגלל שכולנו רוצים את זה, סבא וסבתא שלי מאמינים שהחלום הזה יתגשם וכולם יהיו שמחים ומאושרים.

סבתא שלי חושבת שהתוצאה של חיי האדם היא הילדים והנכדים, והכי חשוב שהם יהיו מאושרים מהחיים שלהם ושיהיה להם קשר חם ואוהב.

הזוית האישית

טליה הנכדה המתעדת: אני וסבתא שלי נהנינו להיות ביחד ולהכיר אחת את השנייה טוב יותר.

מילון

לנינגרד
סנקט פטרבורג (או סנט פטרבורג / סנט פטרסבורג; ברוסית: Санкт-Петербу́рг, בעבר: פטרוגרד, לנינגרד) היא העיר השנייה בגודלה ברוסיה (אחרי מוסקבה). תושבי העיר מכנים אותה בקיצור פטרבורג או פיטר (Питер). העיר שוכנת בצפון-מערב רוסיה, על שפת הים הבלטי, בשפך נהר הנייבה. היא מהווה מרכז תרבותי אירופי חשוב, בעלת מעמד מרכזי כעיר נמל ופתח למסחר עם אירופה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתא שלי חושבת שהתוצאה של חיי האדם היא הילדים והנכדים, והכי חשוב שהם יהיו מאושרים מהחיים“

הקשר הרב דורי