מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיי הדוד שלי אברהם איזדרכת

אנחנו בפעילות גלגולו של חפץ
דוד אברהם בילדותו עם אימא שלו
חפצים וחלומות של דוד אברהם

לדוד שלי קוראים אברהם איזדרכת הוא נולד ב1946 בקיבוץ אילון.

אני והדוד שלי משתתפים בתוכנית הקשר הרב דורי בבית ספר שגיא בשריד.

הזמנתי את הסבא -דוד שלי להביא חפץ מעניין לפגישה. לסבא-דוד שלי אברהם איזדרכת יש תחביב מיוחד- הוא אוהב ארכיאולוגיה ועסק הרבה בתחום זה. לכן בחר להביא בקבוק שמן זית,  המזכיר לו את הדלקת הנרות במנורת בית המקדש-הסבא -דוד שלי אוהב להביא שמן זית וזיתים כמתנה תמיד כי יש לזה הקשר היסטורי.

חלומות

הדוד מספר כי הוא חלם לראות את המקום בו התרחשו סיפורי מצריים שהופיעו באגדת פסח." רציתי להבין , הוא מספר, איפה היו אבותינו ומה עשו שם. החלום התגשם בבגרותי בלימודים ונסיעות סיור. נסעתי לשם ברכב, באוטובוס וגם בטיסות, למדתי וחקרתי את התרבות האדירה והעתיקה. אני מרגיש כי כדי ללמוד יש להמשיך ולנסוע ולחקור תמיד. בביקור במצריים בפעם הראשונה ראינו את הפירמידות והתרשמנו מגודלם העצום, ומהמאמץ שהיה כרוך בבנייה, אבל עוד יותר התפעלתי ממשמעות הבנייה של המחילות התת קרקעיות ומבנה הקבורה הפנימי. (והוא באמת נסע למצריים הרבה פעמים ואפילו בזמן הפעילות של הקשר הרב דורי).

תרופות  סבתא

לפגישה הזאת באתי עם אימא אילה. נזכרנו שכשהייתי קטן אהבתי מאוד סירופ דבש בצל ולא הסכמתי לקחת אף תרופה אחרת נגד שיעול. ואפילו ילנה הרופאה אמרה שזה הכי טוב.

שחזור תמונה מהעבר: לפגישה בנושא שחזור תמונה הגעתי עם אבא יהונתן. אבא שלי מאוד אהב לאסוף עטים. והוא היה גאה מאוד בעטים שלו ולכן אהב לתלות אותם על החולצה, או בכיס כמו שאבא שלו שם. התמונה עם העטים הייתה מזכרת מהתקופה הזאת ושחזרתי אותה בביה"ס. הייתי צריך למצוא עטים שאפשר לתלות על הצוואר. היה לי כיף לדמיין שאני זה הוא ולנסות להיות גאה כמו שהוא בתמונה.

הזווית האישית

ישי: היה לי כיף בכל המפגשים עם הדוד שלי, למדתי הרבה על עצמי ועל דוד אברהם. שחקנו והיה מאוד מעניין גם לי וגם לדוד. הוא סיפר לי על הזמנים שהיה ילד ובסך הכול היה כיף לכולנו.

מילון

תרופות סבתא
תרופת סבתא היא כינוי לתרופה עממית

ציטוטים

”אני מרגיש כי כדי ללמוד יש להמשיך ולנסוע ולחקור תמיד“

הקשר הרב דורי