מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיי במצרים והעליה לישראל

אני אופיר וחן
בצעירותי
בסיפור זה רחל פתחה בפנינו את תולדות חייה ואני ואופיר נקשרנו אלייה מאוד

 ילדותי במצרים:נולדתי במצרים בעיר קהיר להורים מהמעמד הבינוני אבי יוסף היה חייט עצמאי  הייתה לו חנות עם 2 עובדים, לאמי נינה עקרת בית בת למשפחה אמידה במצרים היו להם נכסים וקרקעות .אנחנו 6 ילדים , 3 בנים ו-3 בנות החיים במצרים היו יחסית טובים גרנו בבניין גם יהודים , ערבים ונוצרים היית אחוות שכנים ושמרנו על כבוד הדדי עם השכנים.למדנו בבית ספר יהודי עד שעה 4 אחרי הלימודים היינו הולכים למועדון הקן של השומר הצעיר .

כך שלא באנו במגע עם ילדי שכנינו הערבים. בבית הספר למדנו צרפתית , אנגלית ועברית עד שנת 1948.
כשפרצה  מלחמת העצמאות הערבים התנכלו בנו היו שורפים בתי יהודים בוזזים חנויות ובתי עסקים ומכים ברחובות אנשים .יהודים רבים נכלאו בבתי הסוהר .

3 אחי חזרו מבילוי. הערבים עצרו את המונית והוציאו אותם החוצה , אח אחד נדקר בבטנו בסכין השני פגעו בראשו והשלישי נדרס.אבי דאג להביא אותם לבית חולים, דאג לדרכונים , בגדים וסכומי כסף .הוא דאג להוציא  אותם ממצרים דרך צרפת לישראל .

לאחר 3 שנים, גם אנחנו המשפחה  נסענו לישראל לחיפה ל"שער העלייה" . היינו שם  חודש ולאחר מכן לקריית נחום..
פרטים אישים :

אני חוטר ישי רחל בת 73 תושבת קרית אתא , בשכונת בן גוריון . אני אם ל-5 ילדים , סבתא ל-15 נכדים .ילידת מצרים להורים יוסף ונינה.עליתי ארצה בשנת 1952 התגוררנו במעברת קרית נחום.

הגענו לארץ בעיצומה של ה"צנע" .
התאקלמות קשה 
התנאים לא קלים לגור בצריף בחורף דולף מהגשם , ובקיץ החום היה נורא. המים בחוץ, חשמל אין, שירותים בחוץ. האור היה בעששית של נפט המזון בהקצבה על ידי כרטיסי מזון ובלילה שמענו את יללות השועלים וכירכורי הצפרדעים למרות זאת, הייתה אחוות שכנים נהדרת .

המשפחות השכנות עזרו אחת לשנייה הילדים, היו מביאים מבית הספר שתילי ירקות  שתלנו אותם בחצר הצריף וכך התחלפנו בין השכנים בירקות שצמחו ליד הצריף .

לאחר מספר שנים עברנו לקריית פרוסטיב. נבנו בה  שיכונים חדשים .

התחתנתי בגיל 21 עם בחור מקסים בשם יעקב ניצול שואה מפולין שאיבד את כל משפחתו בגיל הרך ועלה ארצה בעליית הנוער .אנו נשואים כעת באושר 53 שנים עם הילדים והנכדים המקסימים שמביאים לנו שמחה ואושר .בעלי חלה, מחלתו הקשה והטיפולים הכימותראפיים שהוא עובר כעת בעלי מעציבים אותי. תחביבים:אני אוהבת לבשל ואף הוצאתי ספר בישול עבור ילדי .אני אוהבת ספורט , אומנות, סריגה, בישול, ומוסיקה . אני  אוהבת הרצאות בנושא דת, תזונה , בריאות עזרה לזולת .למדתי רפלקסולוגיה , שיאצו , פרחי בך , שמנים אתרים.

הדברים שמעניינים אותי אסטרולוגיה , נומרולוגיה וגרפולוגיה.

עבודה :

עבדתי כמטפלת בגנים, במעון ילדים במפעל לאלקטרוניקה ב"אלסינט" . עבדתי במרכז קליטה לעולים תחילה כחונכת, אחר כך כאם בית ומזכירה גם בקריית אתא ובמקומות אחרים.

במשפחה :אני אוהבת לארח את ילדי ונכדי בשבתות ובחגים .ומכינה להם את מיטב המטעמים .

מילון

מכל מלמדי השכלתי
רחל למדה מאיתנו דברים חדשים

ציטוטים

”החיים הם בספר גדול“

הקשר הרב דורי