מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיי בארץ ישראל מילדות ועד זקנה

סבתא חניתה סבא ושי בארוחה במלון בירושלים
מסיבת שבועות בכיתה ח' בבית הספר "שילה"
ילדותה של חניתה גורדון

שמי חניתה גורדון, נולדתי בארץ ישראל, בתל אביב יפו, לזוג הורים – מתי ודוויד קבילי שנולדו ביוון. שני הוריי הצליחו להימלט מהשואה ביוון, דוויד קבילי ניצל בזכות כך שברח והצליח להגיע לארץ ישראל. כל אחד בנפרד ניצל. משפחתו של אבי נספתה בשואה. משפחתה של אמי נמלטה ביחד איתה לספרד, וניצלה.

הוריי הכירו בתל אביב אחרי שאמי מתי איבדה את אחיה במלחמת השחרור. נולדו להם שלושה ילדים: שמעון, אחי הגדול, חניתה (אני) ולילי, אחותי הקטנה. אבי דוויד קבילי הקים את בית החרושת הראשון הגדול בישראל לבגדי ילדים.

גדלתי ברמת גן. הכרתי את בעלי אפרים בגיל 16, והפגישה הראשונה שלנו הייתה בתיכון "קלעי" בגבעתיים. התגייסתי לצבא ביום שפרצה מלחמת יום הכיפורים. בצבא שירתי ביחידה לפסיכולוגיה צבאית.

השתחררנו מהצבא, אני ואפרים, והתחתנו בגיל 22 בחתונה גדולה ומפוארת. בעלי בא ממשפחה שתמיד התעסקה בתיירות. פתחנו את משרד הנסיעות "גורדון טורס" בתל אביב, אנחנו עובדים בו עד היום. לפני 16 שנה הצטרפה לחברה בתנו הגדולה שירי, ולפני חמש שנים בנינו גיא. בתנו האמצעית מיכל הצטרפה לבעלה ויחד הם מנהלים את חברת התיקים ואופנה "לסטר", זה גם שם משפחתם.

כל חיי התעסקתי בהתנדבות, מעבר לזה שעבדתי תמיד וגידלתי שלושה ילדים. במשך עשרים שנים הייתי חברה במעגל נשים התנדבותי למען הקהילה.

נולדו לנו שישה נכדים ועוד שניים בדרך. אמי בת 95, עדיין חיה. אני שמחה מאוד פעם שנייה להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי: לפני שנתיים לוויתי את נכדי הגדול אלון בתכנית, שנקטעה לנו בגלל הקורונה. אני נהנית עכשיו ללוות את נכדתי הגדולה שי בתכנית. אני מקווה שבפעם הבאה שאלווה את שני נכדיי שנמצאים בכיתה ג' – זה יהיה פרונטלי בכיתה ולא בזום. אני מודה לכם על חוויה מהנה ומרגשת.

הזוית האישית

חניתה: מרגש אותי שהנכדה שלי רוצה לשמוע ולהכיר את החיים שלי בארץ ישראל מילדותי ועד גילי הנוכחי.

שי המתעד: זה ממש מעניין אותי לדעת על סיפור החיים של סבתא שלי. מאוד נהניתי במהלך תכנית זו ולמדתי דברים חדשים על סבתא שלי.

מילון

קולצ'יקה
שמיכת חורף

תיכון קלעי
בית הספר התיכון על שם דוד קִַלָעִי הוא בית הספר התיכון הממלכתי הראשון בגבעתיים. בית הספר נוסד ב-1938 והוא קרוי על שמו של דוד קלעי, איש תנועת העבודה וממייסדי שכונת בורוכוב בעיר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשאתן עצובות, כואב לסבתא בלב “

הקשר הרב דורי