מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חיים חדשים בשנת 1990

ליזה ואריאטה ספקטור בתכנית
משפחת ספקטור
התחלנו חיים חדשים, שפה חדשה חיפושי עבודה

שמי אריאטה ספקטור, לפני נישואי שמי היה אריאטה וקסלר. נולדתי בשנת 1949, באוקראינה בעיר אודסה. עליתי לארץ בשנת 1990.

בית ומשפחה

הורי נפגשו בשנת 1937. אלו היו שנים נוראיות אבל למרות הקושי הם יכלו לעבור את חייהם באהבה וכבוד. במהלך חייהם היו הרבה קשיים אבל הבעיה הכי גדולה שלהם הייתה המלחמה בשנת 1941. אמי נסעה עם אחי לאוזבקיסטן והחיים שלהם התחילו מהתחלה.

מקצוע

הורי עשו את כל מה שיכלו בכדי שלילדים שלהם יהיה מקצוע טוב. אחי היה מהנדס ואני הייתי כלכלנית. את בעלי הכרתי כאשר הלכתי לסרט עם חברותיי. פגשתי שם בחור צעיר שביקש שנקנה לו גם כרטיס לסרט וכך ראינו יחד את הסרט. לאחר כ- 3 חודשים התחתנו וגרנו אצל הוריי.

לאחר 20 שנה החלטנו לעלות לארץ ישראל. ידענו שנצטרך להיפרד מהקרובים, החברים, ולעזוב את עבודתנו. בשנת 1990 עברנו לחיפה. התחלנו חיים חדשים, שפה חדשה וחיפושי עבודה. התגעגעו לעבודה הישנה, לחברים ולקרובים.

תמונה 1

 בית הקולנוע בו נפגשנו 1970

בארץ נולדו לנו נכדים ואנו רוצים להראות להם דוגמה. אחרי 22 שנים בישראל נסענו לבקר באודסה. באנו לאותו המקום בו נפגשנו בילדות ונפגשנו עם חברינו. ביקרנו בבית הקברות, בקבריהם של הקרובים שלנו ואמרנו אחד לשני כמה טוב שיש לנו בית בארץ ישראל.

תמונה 2

חודש ראשון בישראל 1990

העשרה
אודסה: "אוֹדֵסָה (באוקראינית: ?????; ברוסית: ??????; ביידיש: אָדעס) היא עיר נמל אוקראינית לחוף הים השחור, ומרכז מחוז אודסה. אוכלוסייתהּ מונה 1,080,000 נפש (נכון ל-2008), ובכך היא העיר הרביעית בגודלהּ (מבחינת האוכלוסייה) באוקראינה, אחרי קייב, חרקוב ודניפרופטרובסק.‏"
תשע"ה 2015

מילון

אודסה
אוֹדֵסָה (באוקראינית: ?????; ברוסית: ??????; ביידיש: אָדעס) היא עיר נמל אוקראינית לחוף הים השחור, ומרכז מחוז אודסה. אוכלוסייתהּ מונה 1,080,000 נפש (נכון ל-2008), ובכך היא העיר הרביעית בגודלהּ (מבחינת האוכלוסייה) באוקראינה, אחרי קייב, חרקוב ודניפרופטרובסק.‏

ציטוטים

”התחלנו חיים חדשים, שפה חדשה חיפושי עבודה“

הקשר הרב דורי