מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא בני חן

עומרי ובני
סבא וסבא רבא שלי בדרך לבית הכנסת
הרגעים המשמעותיים בחיי

שמי בני חן, נולדתי בשנת 1956 בבית חולים "הלל יפה" שבחדרה למשפחה בת תשע נפשות(זוג הורים חמש בנות ושני בנים)כילד אחד לפני אחרון .

אימי קראה לי בשם בנימין,  מכיוון ששמה היה רחל והיו לה שני בנים יוסף ואני בנימין (כמו בתנ"ך רחל אימנו ושני בניה).

גרנו בשכונת "דורה" שבנתניה בבית קטן ובו שלושה חדרים, ולאחר תקופה הגדלנו את הבית לחמישה חדרים, כך שהיינו אני ואחותי הקטנה בחדר אחד .

גדלתי בבית דתי מסורתי והתחנכתי בבית ספר יסודי דתי ממלכתי "סיני".

בזמני הפנוי ביליתי זמן רב במועדון השכונתי, שם היו לנו פעילויות שונות עם כל החברים, תחביבי העקרים בתקופה זו היו כדורגל ושחיה. בילדותי אהבתי את אריק איינשטיין ז"ל עם השירים "אני ואתה" ," יצאנו אט" " יושב על הגדר". בזמנו הייתה תחרות בין המעריצים של אריק איינשטיין ז"ל, לזמר יהורם גאון, ואני כמובן אהבתי ותמכתי באריק אינשטיין.

לאחר מבחני קבלה התקבלתי לבית ספר תיכון "אורט יד ליבוביץ" (לא הייתה אז חטיבת ביניים) .

התגייסתי לחיל הים מכיוון שלמדתי מכונאות ימית. שירתתי על ספינת טילים "אח"י רשף" בשארם א – שייך במשך שלוש וחצי שנים, לאחר מכן המשכתי לשרת בקבע, כולל קורס קצינים ועד לפרישתי בשנת 1999. בתקופה זו השתתפתי במלחמות "מלחמת המפרץ", ובמלחמת "שלום הגליל". בתקופת שירותי בשארם הכרתי את אשתי הדרה, ולאחר תקופת חברות בת  שנתיים נישאנו בקרית ביאליק.

במהלך השירות למדתי לתואר ראשון באוניברסיטת חיפה ורכשתי BA ב"היסטוריה של עם ישראל". בבגרותי אני זוכר את מותו בטרם עת של אבי שחוויתי בגיל 19.

הנכד הראשון שלי נולד לבתי אורטל (עומרי) והוא גרם לי לאושר אין סוף. אחריו נולדו רונה ונועה והם כולם מסבים ל לי נחת כל יום וכל שעה.

לאחר פרישתי עבדתי (ועדיין עובד)בתחום הבטיחות במספר מקומות עד היום .במהלך השנים יצאתי מספר פעמים לחול למספר רב של מדינות במסגרת בילוי ופנאי.

הזווית האישית

עומרי: נהנתי מאוד לשבת עם סבא בתקופה קשה זו של הקורונה, ולשמוע את הסיפור של סבא. היה לי כיף ללמוד עליו דברים חדשים.

סבא: זו היתה חוויה משמעותית לי ולנכדי הבכור.

מילון

מכונאי ימי
המכונאי הראשי אחראי לתפעול והתחזוקה של מערכות ההנעה והבטיחות של האוניה, ומפקח ומתדרך את אנשי מחלקתו ואנשי צוות האוניה האחרים בנושאים שבסמכותו.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”אימי קראה לי בשם בנימין,  מכיוון ששמה היה רחל, והיו לה שני בנים יוסף ואני בנימין (כמו בתנ"ך רחל אימנו ושני בניה)“

הקשר הרב דורי