מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייו של בוריס שנר

פעילות כללית במסגרת התכנית
פרט מתצוגה במוזיאון אנו
ציוני דרך בחייו של סבא בוריס

שמי גיא, אני משתתף השנה בתוכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי בוריס שנר, במסגרת התכנית אני מתעד את סבי במאגר המורשת של התכנית.

סבא בוריס נולד בשנת 1936 בעיר מוגילוב שבבלארוס.

כשסבא שלי היה בן 4, הנאצים פלשו לברית המועצות. אבא של סבא שלי התגייס לצבא ברית המועצות ונהרג, סבא שלי ואמו ברחו לטורקמניסטן וכך ניצלו. סבא שלי היה עם אמו עד שהמלחמה נגמרה. סבא שלי חזר עם אמו בגיל 8 בחזרה למוגילוב. סבא סיים את בית הספר בהצטיינות. כשהוא סיים את בית הספר, הוא התגייס לצבא ברית המועצות ושם שירת בחיל ההנדסה במשך חמש שנים. אחרי השירות הצבאי סבא שלי ניסה להתקבל לאוניברסיטת בקייב אבל לא קיבלו אותו בגלל שהוא יהודי, אז הוא התקבל לאוניברסיטה במינסק.

אחרי שנים סבא שלי התחתן ונולדו לו שני בנים. בשנת 1991 סבא שלי עלה לארץ עם משפחתו. סבא היה עולה לארץ לפני כן, אבל אז היה אסור לצאת מברית המועצות. עם פירוק ברית המועצות היה אפשר לצאת מברית המועצות, ואז סבא שלי ומשפחתו עלו לארץ. סבא ומשפחתו הגיעו לקריית ביאליק לקרובי משפחה. כשסבא הגיע לארץ, הוא למד חצי שנה באולפן וככה למד לדבר עברית. ההתחלה בארץ הייתה די קשה, סבא הגיע לארץ בגיל די מאוחר, בלי מקצוע ושפה, לכן הוא עבד בעבודות מזדמנות.

הזווית האישית של סבא: אני מאוד נהנתי מלעבוד עם הנכד שלי ולספר לו על החיים שלי.

הזווית האישית של גיא: אני ממש אהבתי לשמוע על הסיפור של סבא שלי מאז שהוא היה ילד קטן ועד ההגעה שלו לארץ

הזוית האישית

סבא בוריס: מאוד נהניתי לעבוד עם הנכד שלי ולספר לו על החיים שלי.

גיא: ממש אהבתי לשמוע על הסיפור של סבא שלי מהזמן בו הוא היה ילד קטן ועד ההגעה שלו לארץ.

מילון

מוגליב (מוהילב)
מוהילב או מוהיליוב (לעיתים נכתבת בעברית "מוגילב" בשל ההגייה הרוסית של שמה) היא עיר במזרח בלארוס, קרוב לגבול עם רוסיה. מוהילב היא עיר ראשית של מחוז מוהילב. היא העיר השלישית בגודלה בבלארוס ומונה 380,440 תושבים (נכון ל-1 בינואר 2017). העיר שוכנת לצידו של נהר הדנייפר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לעולם אל תוותר“

”סבא שלי ניסה להתקבל לאוניברסיטת בקייב אבל לא קיבלו אותו בגלל שהוא יהודי, אז הוא התקבל לאוניברסיטה במינסק“

הקשר הרב דורי