מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייו של אנטולי מינקין

המפגש הראשון בקשר הרב דורי
סבא שלי כשהיה בן 40
מדוע נקרא סבא בשמו

שמי אנטולי מינקין נולדתי ב – 14.10.1946בעיר גומל שבבלארוס. נקראתי כך מכיוון שלסבתא שלי קראו טמרה, השם טמרה מתחיל באות "ט" ולכן קראו לי טוליה שזה אנטולי בעברית. כשהייתי בן שנה נתנו לי שם חיבה, לא הבנתי מה המשמעות, אבל התרגלתי לזה ואהבתי איך שזה נשמע, שם החיבה שלי הוא….. "טוליק". נולדתי עם שם משפחה מאוד מיוחד. משפחתי נולדה באוקראינה בזמן שנתנו שמות משפחה, שם המשפחה שלי נקרא בשם של סבתא רבתא רבתא רבתא רבתא שלי.

נולדתי בבלרוס שליד הגבול של אוקראינה ורוסיה בעיר גומל. כל שנה ושנה ציינתי את יום הולדתי בבית, וזה היה די משעמם. זה היה מיד אחרי מלחמת העולם השנייה, ולא היה מספיק אוכל, בגדים ועוד דברים שיתנו תחושה של שמחה וחגיגיות.

הייתי הבכור במשפחה, הייתה לי אחות שקראו לה בלוצק'ה, היא נולדה בתאריך 29.9 ותמיד הרגשתי שאני צריך לתת דוגמה לאחות הקטנה ולעזור לאמי במשימות הבית. להרגשתי, את אחותי אהבו יותר ממני מכיוון שהייתי יותר גדול ממנה, וזה לא הפריע לי כי גם אני הבנתי שצריך לתת לה יותר התייחסות. היא הייתה מאוד חמודה, חכמה ובסוף סיימה את האוניברסיטה בבלרוס, אבל לצערי הרב אחותי נפטרה לפני עשרים ושבע שנים.

תמיד רציתי להיות שחקן תיאטרון, למדתי ריקודים סלוניים במשך שש שנים בערך ואז עסקתי בתיאטרון ובשירה. 

סבא בגיל 40

תמונה 1

בהמשך עברתי לתחום אחר, עברתי מבחנים והתחלתי ללמוד במכללה, למדתי ארבע וחצי שנים במכללה, זה היה קשה אבל מעניין. סיימתי את לימודיי והתחלתי לעבוד במפעל. הרגשתי שזה לא מספיק לי, ולכן עברתי עוד מבחנים והתחלתי ללמוד באוניברסיטה, את המקצוע מהנדס בניין.

הזווית האישית

אנטולי הסבא: היה לי מאוד מעניין לעשות דו-שיח עם הנכד שלי, וגם ממש אהבתי את כל היחסים שהיו בתוך הכיתה עם הסבים וסבתות

נועם הנכד: גם לי היה מאוד מעניין לדבר עם סבי וגם להקשיב לכל סבים וסבתות שהיו פה. היה לי מאוד מעניין לשמוע סיפורים ולחקור על העבר של סבא שלי, אני מאחל לסבא שלי שתמיד ירגיש טוב ויהיה מאושר. בנוסף לכך אני מאחל לסבא ולי עוד המון חוויות מקסימות יחד.

מילון

ריקודים סלוניים
ריקודים סלוניים הם אוסף של ריקודי זוגות, המבוססים על סגנונות ריקוד מכול רחבי העולם, שאומצו חברתית ותרבותית בתרבות המערבית, ומהווים תחום תחרותי. הריקודים סלוניים החלו כריקודים עממיים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תמיד רציתי להיות שחקן תאטרון, למדתי ריקודים סלוניים במשך שש שנים בערך ואז עסקתי בתיאטרון ובשירה“

הקשר הרב דורי