מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייו של סבי חנוך

עובדים במסגרת התכנית: יוסף, אלונה וסבא חנוך
סבא חנוך בילדותו
זכרונות מן המושב

שמי אלונה, השתתפתי בתכנית הקשר הרב דורי השנה, ואני כותבת על סבא שלי:

סבא שלי נולד בישראל בבית חולים העמק בעפולה. הוא נולד כתאום, אבל התאומה שלו נפטרה בלידה. הוא שרד בגלל שהיה מאוד חם בחודש בו הוא נולד, וזה כנראה עזר לו. סבא שלי הוא הילד הקטן במשפחה, יש לו אחד גדול בשם אילן ואח אמצעי בשם צביקה. שם המשפחה המקורי שלהם הוא גרימלנד.

סבא ואחיו הגדולים

תמונה 1

ארוע מיוחד בילדות שסבא זוכר קשור במשק בו סבא שלי גדל. שם הייתה לכל אחד מהאחים פרה שאותה חלבו וממנה הם שתו חלב. עוד סבא זוכר במיוחד מילדותו, שקיבל מצלמה מתנה מדודה שבאה באמריקה. זה היה מאוד נדיר בזמנו ונחרת בזכרונו כארוע משמעותי.

סבא זוכר ששיחק עם חברים בחוץ, בעיקר משחקים על ילדי השכונה מתחת לפנס של השכונה. הם שיחקו גם קלאס, עמודו, ׳המלך אמר׳, חמש אבנים, שלושה מקלות. הוא שר בתנועות הנוער העובד את שירי ארץ ישראל היפה, כגון ״היי הג'יפ, היי הג'יפ״, ״הסלע האדום״. בית הספר היסודי היה מעבר לגדר של חצר הבית. זו הייתה ילדות שונה ממה שיש לנו היום.

חגיגת יום הולדת 72 לסבא

תמונה 2

 

סבא והנכדים שלו – יואב, איתי ואלונה בפתח המסעדה של נטע, בתו האמצעית

תמונה 3

הזוית האישית

סבא חנוך: המפגש שלי עם הנכדה שלי ויוסף בבית הספר שלה מאוד ריגש אותי ושימח אותי – שאני, הנכדה שלי ויוסף יושבים ומדברים איתי על ההיסטוריה שלי וששייכים לי ורק לי.

אלונה: גיליתי דברים שלא ידעתי על סבא שלי ונהניתי לשמוע סיפורים שלו מהילדות. בנוסף לכך הרגשתי שמחה מכך שנפגשתי איתו הרבה בזכות התוכנית. זה היה לי מאוד כיף להיפגש אתו הרבה מטעם התוכנית.

יוסף: היה לי מאוד כיף בקשר הרב דורי, אני מקווה שהתוכנית תמשיך.

מילון

תאומים
תאומים הם אחים שתקופות ההריון שלהם חפפו זו לזו. השכיחות העולמית הכוללת ללידת תאומים הייתה בעבר כ-1 מתוך 88 לידות, אולם בעקבות טיפולי הפריון הוא עלה ליותר משיעור כפול והיום הוא בערך 1 ל-40 לידות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”במשק לכל אחד מהאחים הייתה פרה ממנה שתינו חלב“

הקשר הרב דורי