מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייה של סבתא שלי

עם בן הזוג
אחרי שעלתה לארץ
סיפור חייה

אלגרה, סבתא שלי, נולדה ב-20 בינואר 1953, בעיר אלכסנדריה שבמצרים. לאבא שלה קראו אברהם ולאמה קראו רבקה. יש לה שני אחים בשם יעקב ובני. היא עלתה לארץ בשנת 1957, כשהייתה בת 3 וחצי, וגרה בקריית מלאכי עם משפחתה. היא למדה בבית ספר יסודי "קורצ'אק" בבאר שבע בכיתות א'-ח' ולאחר מכן המשיכה לתיכון מקיף ג' בבאר שבע בכיתות ט'-יב' ולמדה במגמות ביולוגיה, כימיה ומתמטיקה. בזמן ההפסקות, הייתה משחקת עם חבריה וחברותיה בקלאס, גומי, חבל ועמודו.

המאכלים האהובים עליה בתקופה הזו היו פול ופלאפל, והיא אהבה מאוד לשמוע מוזיקה בעברית, למרות שאז היה נהוג לשמוע שירים בערבית. כאשר בילתה עם משפחתה, הייתה משחקת איתם מונופול ומשחקי קופסא אחרים.

בגיל 17, קצת לפני שסיימה את הלימודים בתיכון, פגשה את סבא שלי, ניסים, במסיבה של חבר משותף, וכך הכירו. הם התחתנו אחרי שנתיים, כשהייתה בת 19 והוא בן 24. בנובמבר 1972 ילדה את יניב, דוד שלי ואחיה הגדול של אמא שלי, בשנת 1976 ילדה את אמא שלי, נירית ובשנת 1984 את דודה שלי, הדס.

בשנת 1972 התחילה ללמוד הוראה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע והפכה להיות מורה בגיל 21. היא לימדה מתמטיקה לכיתות ז'-ט'. בגלל שלא היו מספיק מורים, בקשו ממנה ללמד תלמידים תוך כדי שלמדה בעצמה באוניברסיטה.

הזוית האישית

עדי: היה לי מאוד כיף וחוויתי לתעד את הסיפור של סבתא שלי, ולדעת יותר על העבר שלה ומה היא עשתה בילדותה.

מילון

קורצ'אק
רופא, מחנך והוגה חינוכי, סופר, פובליציסט ופעיל חברתי.

ציטוטים

”בקשו ממנה ללמד תלמידים תוך כדי שלמדה בעצמה באוניברסיטה.“

הקשר הרב דורי