מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא נעמי בורנשטיין מראש העין

סבתא נעמי ואני
סבתא נעמי
סיפור חייה של סבתא נעמי מילדות עד היום

סבתא נעמי בורנשטיין לבית משפחת בושרי, מספרת לנכדה דניאל את סיפורה

שמי נעמי, נולדתי בערב שבועות, בשעת קריאת מגילת רות. אימא שלי התחילה בלידה ובגלל זה קוראים לי נעמי.

ילדות

נולדתי בבית חולים ליולדות רבקה וגדלתי בשעריה, בפתח תקווה. עד כיתה ג' למדתי בבית ספר דתי של אגודת ישראל בשעריה, לא רציתי ללמוד שם יותר ואימא שלי העבירה אותי לבית ספר ממלכתי דתי "נצח ישראל", לבנות, שם למדתי עד כיתה ח' (בזמני בית ספר יסודי היה עד כיתה ח') משם עברתי לתיכון יישרון. למדתי שם במשך שנה, אבל עברתי לבית ספר מקצועי, לתיכון תלם.

היכרות ונישואים ובניית משפחה

בגיל 15 הכרתי את שמעון (שהיה בן 18), הכרנו דרך אחיו אליעזר (שהיה נשוי לאחותי). איך שראיתי אותו התאהבתי בו מיד. היינו חברים במשך שלוש שנים וכשהייתי בת 18 התחתנו. שנתיים לאחר מכן ילדתי את יחזקאל (חזי) ושנה לאחר מכן את שלום (שולי).

בגיל 24 שמעון לחם במלחמת יום כיפור בתור מפקד טנק בסיני ונפל בקרב. הפכתי בגיל 21 לאלמנה עם שני ילדים. בשנת 1981, (בגיל 29) נישאתי שוב לסבא של דניאל, צבי. נולדו לנו חן (אימא של דניאל) ויואל. בני הבכור חזי נפטר בשנת 2008 מדום לב, הוא השאיר אחריו את כלתי חגית ושלוש נכדות: שחר, אופיר ונועם. שחר ילדה לפני תשעה חודשים את עתי יחזקאל שאבי, הנין הראשון שלי. לשולי נולדו בן ובת: רפאל ואסתר. לחן בן ובת: דניאל וסול. ליואל הבן הקטן שני בנים: יהונתן ובר.

מקצוע ועיסוק

כשהייתי בת 18 נפתח קורס מבנאי מטוסים בתעשייה האווירית, התקבלתי לקורס ולמדתי במשך חודשיים. עבדתי כמבנאית כחודשיים ואז הפכתי למזכירה באגף ועבדתי באגף הייצור בערך שנתיים. בין הלידה של חזי ללידה של שולי לקחתי חופשת לידה. לאחר הלידה של שולי ובזמן ששמעון בעלי ז"ל, היה עדיין נעדר הייתי חייבת לחזור לעבודה ועבדתי באגף כוח אדם חמש שנים.

לאחר מכן יצאתי ללמוד הוראה במכללה והתחלתי ללמד הוראה במכללה. לאחר חמש שנים עזבתי את ההוראה והתחלתי לעבוד במרכז עמל במחלקה הפדגוגית. לאחר מכן עבדתי בתור מנהלת הלשכה של השר אביגדור קהלני וליוויתי אותו בכל תפקידיו עד המשרד לביטחון פנים (בעיריית תל אביב ובכנסת). ואז נמאס לי מהפוליטיקה והתפטרתי. התחלתי לעבוד בטלוויזיה החינוכית, בתור מנהלת לשכה של מנכ"לית התחנה ואחר כך עברתי לכוח אדם. מהטלוויזיה החינוכית פרשתי לפנסיה.

יציאה לפנסיה ותקופת הקורונה

בגיל 64 כשטלוויזיה החינוכית עמדה לפני סגירה הציעו תנאים מיוחדים (פיצויים) לעובדים שייפרשו, החלטתי שאני לוקחת את ההזדמנות הזו ויוצאת לפנסיה. אחרי שנה וחצי בפנסיה החלטתי שאני עוברת דירה משעריה (פתח תקווה) לראש העין החדשה. עברתי לכאן בערך באותו זמן שהמשפחה של הבת שלי חן עברה, ואנחנו גרים בבניינים צמודים.

בתקופת הקורונה השתדלתי לא לצאת מהבית, כדי לא להידבק והעברתי את הזמן בבית בצפייה בטלוויזיה. כשהקורונה התחילה להירגע נסעתי עם הילדים לחו"ל ואז נדבקתי בקורונה שם. לאחר הקורונה התחלתי ללכת למכון כושר ולבריכה.

הזוית האישית

סבתא נעמי: למדתי הרבה על דניאל והוא למד הרבה עליי. שמחתי לשתף אותו בסיפור על חיי.

הנכד דניאל: נהניתי מאוד לשמוע מסבתא על הסיפורים והחיים שלה וללמוד עוד על המשפחה שלנו.

מילון

מגילת רות
מגילת רות היא מגילה מקראית, אחת מחמש המגילות וכלולה בחלק הכתובים. היא נקראת בחג השבועות.

ציטוטים

”בגיל 24 שמעון לחם במלחמת יום כיפור בתור מפקד טנק בסיני ונפל בקרב. הפכתי בגיל 21 לאלמנה עם שני ילדים“

הקשר הרב דורי