מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייה של סבתא בטי

אני וסבתי בתמונה מטיול בחו"ל
תמונה של כוס "מטה" {משקה ארגנטינאים}
חייה של סבתי מילדותה ועד חייה כאישה

לסבתי קוראים באטריס כץ רבינוביץ. ביט נולדה בתאריך 1.12.1950, בעיר "לפלטה" שבארגנטינה היא נולדה לאמא רבקה ברנשטיין ולאבא ישראל רבינוביץ ולא היו לה אחים. סבתי עברה ל"בואנוס איירס" שבוע לאחר הולדתה ושם חונכה מילדותה ועד נעוריה. מאז הגן היא תמיד למדה בשני בתי ספר בבוקר בית ספר ממשלתי ואחר הצהריים בית ספר יהודי.

הזיכרונות הכי גדולים שלה מתקופת הבגרות היו ממחנות הקיץ של תנועת הבונים שבה הייתה מאוד פעילה. מחנות הקיץ תמיד היום בין חמישה ימים לבין שבוע.

סבתי עלתה ארצה כאישה צעירה נשואה עם סבי ושני תינוקות. היא התחילה את חייה עם משפחתה באולפן לאקדמאים בנתניה, בתנאים אידאליים ללימוד השפה העברית זאת למרות שהגיע כבוגרת תיכון יהודי מארגנטינה זאת אומרת שכן ידעה קצת עברית. סבתי מאז ומתמיד למדה ולימדה בתחום ההוראה, חינוך והשראת מורים בארץ ובעולם.

סבתי הכירה את סבי במסגרת ה"קאנטרי" (מועדון הקהילה). תחביביה העיקריים היו: מוזיקה, שירה, סיפרות, קולנוע, טיסות לחו״ל וחופשות. לפי גילה היא כבר יצאה לגמלאות אך לא הפסיקה לעבוד אפילו יום אחד. ומבחינת העבודה תמיד עסקה בהוראה וחינוך.

סיפורו של חפץ

כוס "מטה" העוברת בין דורות במשפחה של סבתי עליה חרוט שם המשפחה של סבתי. "מטה" זהו משקה מיוחד מארגנטינה ושותים אותו בכוס המיועדת לזה, את המשקה שותים יחד אם קש ממתכת/ברזל.

כוס המטה שעוברת בין דורות

תמונה 1

הזוית האישית

הנכדה נויה: אני נהנתי מאוד לעבוד עם סבתי. אני חושבת שזה חיבר בינינו.

סבתא ביט: מסר חשוב שהיינו רוצה להעביר לדור הצעיר הוא: תמיד להיות קשורים ללב ולא רק למוח, ותמיד תזכרו השמיים אינם הגבול. מסר חשוב שהיינו רוצה להעביר לדור הצעיר הוא: תמיד להיות קשורים ללב ולא רק למוח, ותמיד תזכרו השמיים אינם הגבול.

מילון

משקה מטה
משקה מיוחד מארגנטינה ושותים אותו בכוס המיועדת לזה

ציטוטים

”מאז הגן היא תמיד למדה בשני בתי ספר בבוקר בית ספר ממשלתי ואחר הצהריים בית ספר יהודי“

הקשר הרב דורי