מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חייה של סבתא אבריל בדרום אפריקה

אני סבתא סבא ואח שלי
בת המצווה של הבת שלי
חיי הנשואים

שלום, קוראים לי אבריל סאקו, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי ומתעדת את סיפורי במאגר המורשת של התכנית.

לפני הנישואים שלי קראו לי אבריל טוביוס, לבעלי קוראים הילטון. נולדתי בתאריך 16 ביוני 1960 ביוהנסבורג שבדרום אפריקה. להורים שלי קראו אבי וג'נט טוביוס. שניהם נולדו בדרום אפריקה. למדתי בבית הספר וויברלי גירלס. לאחר שסיימתי את כיתה י"ב, הלכתי לעשות קורס מזכירות. עבדתי במשך שבע שנים כרואת חשבון.

את הילטון הכרתי כאשר הייתי עם חברות שלי, והוא והחברים שלו עברו באוטו לידינו. אחד החברים הכיר את אחת החברות שלי והם עצרו להגיד שלום.. וככה הכרנו בפעם הראשונה. לאחר שנתיים  בעלי הציע לי נישואים והתחתנו. ב-10.2.1982 נולד הבן הגדול שלי, שקוראים לו ביירון. לאחר מכן בעלי פתח חנות חשמל ואני עברתי לעבוד יחד איתו. בתאריך 14.1.1985 הבת השנייה שלי נולדה, קוראים לה עתליה. כשהיא הייתה בת 15 היא ביקרה בארץ בפעם הראשונה והתאהבה בה. אחרי שלוש שנים היא החליטה שהיא רוצה לעלות לישראל. אני מאוד תמכתי בה, מאחר ואני מאוד אהבתי את ארץ ישראל ואת הציונות.

הדבר האהוב עלינו בתור משפחה היה BRAAI (ברביקיו בגרסת דרום אפריקה). הילדים שלי מאוד אהבו את זה בגלל שהיה איסוף של כל המשפחה ביחד והיינו מדברים, צוחקים ונהנים ממש. בדרך כלל היינו עושים את ה- BRAAI בחגים וארוחות משפחתיות. הפעם האחרונה בה ביקרתי בארץ היה לפני שש שנים. הגעתי כדי לפגוש את הנכדים ואת הבת שלי.

חפץ מיוחד שעובר במשפחה

יש לי תכשיט שהוא מאוד מיוחד עבור המשפחה שלי, זו שרשרת שעוברת בין הדורות. לפני שאימא של סבתא רבתא שלי נפטרה, היא העניקה לסבתא רבתא שלי את השרשרת ומאז זה עובר מדור לדור. סבתא רבתא שלי העבירה אותה  אל סבתא שלי, סבתא שלי העבירה אותה אל אימא שלי, ואימא שלי העבירה אותה אליי. השרשרת מאוד יפה, היא עשויה מכסף עם אבני חן בצבע כחול, והיא בעל משמעות חשובה ויקרה עבור משפחתי.

הזוית האישית

סבתא אבריל: החוויה שלי מתוכנית הקשר הרב דורי מצוינת, מאוד נהניתי והיה לי מאוד כיף להעביר עוד קצת זמן איכות עם הנכדה היפה שלי.

מילון

Braai
בדרום אפריקה כך מכנים "ברביקיו". אכילת בשר מאוד אהובה על דרום אפריקאים, זהו מנהג חברתי ברוב דרום אפריקה. המילה Baraai מגיעה משפת האפריקנס. ברבים: Baraais), פירושה בשר בגריל.

ציטוטים

”work hard, follow your dreams and never give up - תעבדו קשה, לכו אחרי החלומות שלכם ואף פעם אל תוותרו“

הקשר הרב דורי