מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מתחיל בתיעוד שורשי

אני בזרועות אמי בברית המילה
אמי ואני בטקס הבר מצווה שלי
חייה של אמי בקצרה

שמי שלומי בן שטרית, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי כחלק מעבודת השורשים שהכנתי. בחרתי להעלות את סיפורה של אימי.

אמי חדוה נולדה בתאריך 6.9.73 בבית החולים "העמק" שבעפולה להורים רוברט וז'קלין כהן שעלו לארץ מתוניסיה שבאותה תקופה הייתה חלק מצרפת. סבי וסבתי על לארץ מתוניסיה ובנו בעפולה את ביתם. ילדותה  של אמי עברה עליה בעפולה יחד עם ארבעת האחים והאחיות שלה.

אמי אהבה כילדה אהבה לשחק במשחקי ספורט: כדורסל ומחניים. ציטוט של אמי: "כל פעם שהיה משחק של מכבי אני וסבא רוברט ז"ל ישבנו בסלון וראינו את המשחק". עד היום היא פעילה מאוד ואוהבת לרוץ. אהבתה השנייה היא קריאת ספרים. הספר האהוב על אמי הוא: "שרה גיבורת נילי". והסרט האהוב עליה הוא :"ניחוח של אישה". השיר המועדף הוא :"שיר לשלום".

הספר האהוב על אימי – שרה גיבורת ניל"י

"שָׂרָה, גיבורת ניל"י הוא ספר לילדים ולנוער מאת הסופרת הישראלית דבורה עומר, שיצא לאור בשנת 1967 ומתאר את חייה של שרה אהרנסון. הספר עוסק בהתהוות מחתרת הריגול ניל"י ובפעילותה בזמן מלחמת העולם הראשונה בארץ ישראל העות'מאנית מנקודת מבטה של שרה אהרנסון. בראש מחתרת הריגול ניל"י עמד אחיה הבכור אהרן אהרנסון. הספר משלב בין פעילותה במחתרת לחייה האישיים, למשל היכרותה עם אבשלום פיינברג, יחסיה עם אחותה הצעירה רבקה ועוד". (ויקיפדיה)

תמונה 1

 

בצבא אמי שירתה בחיל האוויר כטכנאית אלקטרוניקה קשר מטוס. בגיל 19 התחתנה אמי עם אבי, עזבה את הבית המשפחתי בעפולה ועברה לגור בחדרה. כעבור שנה אחותי זוהר נולדה וכעבוד עוד שנה אמי התחילה את התואר הראשון שלה במתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטת חיפה.

הזוית האישית

שמי שלומי בן שטרית, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי כחלק מעבודת השורשים שהכנתי. בחרתי להעלות את סיפורה של אימי בהמשך אעלה את סיפורי סבי וסבתי.

מילון

שרה גיבורת נילי - ספר
שָׂרָה, גיבורת ניל"י הוא ספר לילדים ולנוער מאת הסופרת הישראלית דבורה עומר, שיצא לאור בשנת 1967 ומתאר את חייה של שרה אהרנסון. הספר עוסק בהתהוות מחתרת הריגול ניל"י ובפעילותה בזמן מלחמת העולם הראשונה בארץ ישראל העות'מאנית מנקודת מבטה של שרה אהרנסון. בראש מחתרת הריגול ניל"י עמד אחיה הבכור אהרן אהרנסון. הספר משלב בין פעילותה במחתרת לחייה האישיים, למשל היכרותה עם אבשלום פיינברג, יחסיה עם אחותה הצעירה רבקה ועוד.

ציטוטים

”"כל יום שישי אמי ראתה עם סבי כדורסל"“

הקשר הרב דורי