מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הילדות של סבתא אלומה הייתה שמחה ומלאת משחקים

סבתא וסבא
אנחנו וסבתא
סבתא אלומה

לסבתא שלנו קוראים אלומה גינדי, ולנו – רוני גינדי, אייל מטלון וליה גינדי. אנו משתתפים השנה בתכנית הקשר הרב דורי ובחרנו לתעד את סיפורה של סבתא אלומה.

סבתא נולדה בשנת 1951 בארץ ישראל בכפר שמואל, להורים שלה קוראים יפה ואברהם פלדזון.

סבתא נולדה בדירה קטנה, בגיל שלוש היא עברה לראשון לציון לדירת שני חדרים.

לסבתא יש חברה מגיל שלוש ועד היום שקוראים לה דינה. הילדות של סבתא הייתה שמחה ומלאת משחקים. המשחקים שסבתא שיחקה בשכונה עם חבריה כשהייתה קטנה הם: חבל, שלוש מקלות, מחבואים, חמש אבנים, דג מלוח, גומי, גוגו ועוד.

 ציור של סבתא אלומה מילדותה

תמונה 1

 

סבתא הייתה עושה הרבה מעשי קונדס, היא הייתה שמה קופסאות הפתעה ברחוב ועובדת על אנשים שיש שם הפתעה. עוד מתיחות שסבתא הייתה עושה, זה ליצור נחש מזויף, כדי להבהיל אנשים. פעם אחת היא הבהילה אישה בהריון ואז בעלה צעק על ההורים שלה.

סבתא למדה בבית ספר "בארי" בראשון לציון, זה היה אחד מתוך שלושה בתי ספר שהיו בעיר. סבתא הייתה תלמידה טובה וחרוצה מאוד בלימודים.

כשסבתא הייתה בת 15, בכיתה ט' בתיכון "הראלית", היא הכירה את סבא. זה היה בשנת 1966 וישר כשראתה אותו ידעה שהוא האחד. אז לא היו טלפונים והם התכתבו בפתקים.

 סבתא בטיול בחו"ל – הודו הטאג' מהאל

תמונה 2

סבתא הייתה בתנועת נוער בשם המכבי ולאחר מכן עברה לתנועת הצופים.

היא התגייסה בגיל 18 לצבא והייתה מזכירה בלשכה של קצין חימוש ראשי.

סבתא וסבא יצאו ביחד שש שנים כחברים והחליטו ביחד בגיל 21 שהם מתארסים. בגיל 22 הם התחתנו. היתה להם חתונה גדולה בתל אביב באולמי דולפין. בגיל 23 נולדה להם בת ראשונה בשם ליטל, אחרי שנתיים נולד להם בן שני בשם אבי, אחרי שנה וחמישה חודשים נולד עוד בן בשם גיא, אחרי ארבע שנים נולד להם עוד בן בשם רועי ואחרי עוד ארבע שנים נולד מנחם הבן האחרון.

 סבתא אלומה בגינת הבית

תמונה 3

 

יש לסבתא בבית הרבה חפצים שעברו בירושה מדור לדור כגון:קופסת תכשיטים שסבתא רבתא אסתר (אימא של סבא) העבירה לסבתא, קופסא מלאה בתכשיטים.

אימא של סבתא, סבתר רבתא שלנו, העבירה לה צמיד וסבתא העבירה לבת שלה את הצמיד ועליו כתוב יפה ואלומה ותאריך לידה של סבתא.

הזוית האישית

רוני וליה גינדי ואייל מטלון: התוכנית נתנה לנו זמן איכות עם סבתא שלנו ולמדנו על הילדות של סבתא ועל החוויות שעברה בילדותה ובנעוריה ואנחנו שמחים שעשינו את זה.

מילון

כפר שמואל
כפר שמואל הוא מושב עובדים של "תנועת העובד הציוני" שנוסד ב-24 בינואר 1950 על ידי עולים מרומניה. כפר שמואל הוקם על ידי גרעין מייסד של העובד הציוני, שמנה כ-70 חברים, ובהם 22 משפחות עם 11 פעוטות, מארגון "החושל" של יוצאי הונגריה ורומניה ששהו במחנות בקפריסין, עלו לישראל לאחר הקמת המדינה וקבלו הכשרה בשבי ציון. המושב הוקם כמושב עובדים, אולם חלק נכבד מהקרקעות החקלאיות יועדו לעיבוד משותף. טקס העלייה על הקרקע התקיים ב-29 בינואר 1950 (ויקיפדיה

ציטוטים

”התוכנית נתנה לנו זמן איכות עם סבתא שלנו“

הקשר הרב דורי