מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חזרתי בגלל האהבה

אני וסבא
כול המשפחה
סיפורו של מיקי דרומי

אני מיקי דרומי נולדתי ב 1949 בחדרה.

אבי אלפרד קומלוש נולד ב 1918 ואימי תמרה קרמר נולדה ב 1916, בהונגריה. בהמשך הם עלו לארץ והתיישבו בעיר חדרה. אני כבר נולדתי בארץ.

בילדותי למדתי בבית ספר מרחבים, כשהייתי חוזר הביתה, רוב הזמן הייתי עם הסבים שלי, כי הורי היו חוזרים מאוחר. היה קשה אבל לא רע. כשגדלנו ועברנו לתיכון, פרצה מלחמת ששת הימים. כנער לפני גיוס חשבתי שלא יהיו מלחמות ולא אצטרך גם אני להילחם, כך חשבתי.

בהמשך התגייסתי לצנחנים, והיה לי שירות קשה בחזיתות השונות.

חטיבת הצנחנים היא חטיבה התנדבותית בצה"ל ומוגדרת כחטיבה מוצנחת, מוטסת ורכובה. החטיבה מתניידת על גבי האמרים וכלי רכב מיוחדים אחרים. יכולות אלו משפיעות על המקום והאופן בו יופעלו כוחות החטיבה בפעילות מבצעית ובמלחמה. בנוסף, לחטיבה יכולת החפה.

מהחטיבה צמחו תשעה רמטכ"לים, והם: מרדכי גור, רפאל איתן, משה לוי, דן שומרון, אמנון ליפקין-שחק, שאול מופז, משה יעלון, בני גנץ ואביב כוכבי. שישה מתוכם אף כיהנו כמפקדי החטיבה.

בחטיבה 4 גדודים: גדוד 890 – אפעה, גדוד 101 – פתן, גדוד 202 – צפע, והגדס"ר 5135 – שרף.(ויקיפדיה)

השתתפתי במלחמת יום הכיפורים, מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות נגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים, שנתמכו על ידי חילות משלוח מארצות ערב, בעיקר מעיראק ומירדן. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. ויקיפדיה.

לאחר מלחמת יום כיפור רציתי לצאת לחו"ל ולשנות אווירה, לראות עולם ואז הכרתי את דליה. טסתי לדרום אמריקה, אך שמרתי על קשר עם דליה במכתבים, ובסוף חזרתי לשתי אהבותיי דליה וישראל.

דליה, אגרוף הפלדה העטוף בכפפת משי, מרכז השבט מעולי תימן, ואני בן להורים יוצאי הונגריה נפגשנו, התחתנו, הקמנו בית  והולדנו ארבעה ילדים: עופר, מיכל, ישי ואייל.

הזווית האישית

בן: היה לי מאוד מעניין לשמוע את הסיפור של סבא שלי, ואני מקווה שגם הוא נהנה.

מילון

געזונט
לבריאות בגרמנית

ציטוטים

”דליה, אגרוף פלדה העטוף בכפפת משי בן אדם חזק מבפנים ונחמד מבחוץ“

הקשר הרב דורי