מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חופשה משפחתית לפני העלייה לישראל

אירינה ליולקין
נהר הדנייפר
בתום החופשה חיכתה ההפתעה - עולים לארץ ישראל

בתום החופשה ציפתה לנו הפתעה – עולים לארץ ישראל

גרנו בעיר חרסון, שעל  גדות נהר דנייפר, הנשפך לים השחור. נהר דנייפר "הוא נהר גדול (2,290 ק"מ) הזורם מרוסיה דרך בלארוס ואוקראינה אל הים השחור. בכל המדינות בהן הוא עובר הוא נקרא באותו שם, עם שינויי הגייה קלים. הנהר נזכר בכתבי הרודוטוס מהמאה החמישית לפני הספירה בשם "בוריסתנס". מלומדים יוונים ורומאים מאוחרים יותר כינו אותו "דנפריס" או "דנאפר". שמו הסלאבי הקדום שהיה נהוג בתקופת ממלכת רוס הקייבית היה "סלאבוטיץ'" (הנהר הסלאבי)".

 

%d7%a9%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%aa1

כל שנה בקיץ, נסענו עם כמה משפחות חברים לנופש, לנוח  ליד הים האזובי ואז לבקר את קרובי המשפחה בעיר קישינב. חופשת קיץ 1977 זכורה לי במיוחד. אנחנו עם עוד 2 משפחות יצאנו לחופש (מחרסון) לים האזובי, עיר גניצ'סק. יצאננו בשלוש מכוניות. הייתה אווירת חופשה של, ים, אוייר, חופש. ישנו באוהלים ולמחרת המשכנו בנסיעה לחצי האי קרים.  שלוש מכוניות. ים, נופים, יערות, חופש.

אחרי מספר ימים התקבלה החלטה של הקבוצה, להמשיך טיול יחד לכיוון הרי קווקז. המשכנו בנסיעתנו, בלילה ישנו ביערות, ליד נהרות קטנים בהרים. גן עדן אמיתי, עם גשרי חבלים. הכביש הוביל אותנו מהים השחור לימת ריצה (האתר הוכרז על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית טבעי בשנת 1999).

כאשר חזרנו הביתה, לחרסון, חיכה לנו מברק מקרובי משפחה: "עוזבים … לארץ ישראל … בואו להפרד!" חזרנו למכונית, הפעם לכיוון לצ'רנובצי, בוקובינה. הם מאוד שמחו לראות אותנו. כל עוד דחו את יציאתם מאוקרינה לעוד חודש, התקבלה החלטה לראות הרי הקרפטים, השטח הגבוהה ביותר באוקרינה. 3 רכבים. הרים, יערות, חופש. איזה נוף! התעכבנו במיוחד בעיר ירמצ'א.

 

 

הזוית האישית

חודש של טבע, עם חברים וקרובי משפחה. גן עדן על האדמה. לא צריך הרבה כסף לאושר. וזה מה שאני ממליצה לכולם: לטייל, לצחוק עם חברים. זכרונות מדהימים!

ומי אתה אם לא הזכרונות שלך?

מילון

נהר הדנייפר
דניֶיפר הוא נהר גדול (2,290 ק\"מ) הזורם מרוסיה דרך בלארוס ואוקראינה אל הים השחור. בכל המדינות בהן הוא עובר הוא נקרא באותו שם, עם שינויי הגייה קלים. הנהר נזכר בכתבי הרודוטוס מהמאה החמישית לפני הספירה בשם \"בוריסתנס\". מלומדים יוונים ורומאים מאוחרים יותר כינו אותו \"דנפריס\" או \"דנאפר\". שמו הסלאבי הקדום שהיה נהוג בתקופת ממלכת רוס הקייבית היה \"סלאבוטיץ\'\" (הנהר הסלאבי).

ציטוטים

”אני ממליצה לכולם: לטייל, לצחוק עם חברים. לצבור זכרונות מדהימים! “

הקשר הרב דורי