מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חגים ואירועים במסורת המשפחתית

סבא חיים ואור נכדו
סבא חיים עם תמונת בר המצווה
חגגנו גם במרוקו וגם בארץ

תמונות מספרות

טקסים ואירועים משמחים היו חלק ממסורת משפחתנו, כמו טקס הבר מצווה, שחגגתי ביחד עם אחי במרוקו בבית הכנסת, ולאחר מסיבת הבר מצווה, הייה נהוג לקנות סיגריות וכובעים לאנשים בסביבה בה חיינו.

תמונה 1

נהגנו בביתנו לחוג את החגים, יחד עם ההורים, כשכל  משפחתי המורחבת הגיעה.

באחד מימי  ההולדת של בני הבכור בחיק  המשפחה, יחדיו חגגנו ואף התארגנו כראוי לקראת אירוע משמח זה, תוך שאנו מחכים בתוך ביתנו לאורחים שיגיעו ומיד בבואה של כל המשפחה המורחבת, פצחנו פינו בשירה והשמענו שירים מכל הזמנים.

תמונה 2

 

תמונה 3

סבא רבא, שהיה חלק מאורחי המשפחה, החזיק את נכדו הראשון שקרוי על שמו עמרם.

חגים במרוקו, היו חוויה של ממש בייחוד חג השבועות, אשר שם היה נהוג שכל הילדים בבית הספר היו מחוייבים ללמוד את כל המשניות של פרקי אבות ובכל שבוע, מחג הפסח ועד חג השבועות לפי תור, היינו כילדים קוראים את פרקי אבות, לאחר תפילת מנחה בשבת ובחג השבועות, כשסיימנו לקרוא קיבלנו פרסים מההורים.

זאת ועוד, נהגנו לשחק באמצעות המים ברחובות ובכל פינה הייתה מורגשת שמחת החג.

כשעלינו לארץ, הגענו לאשדוד וגרנו ברובע ב' ברחוב קיבוץ גלויות ובאחד הבתים ברחוב זה, התנוסס שלט, שעליו היה כתוב: בית הספר לנהיגה ושם הכרתי את אשתי, שעבדה שם כפקידה, ע"י אחד החברים שלמד נהיגה  באותו ביה"ס ומאז ועד היום אנו חיים באושר.

לאחר שנישאנו, נולד בני הבכור וקראנו לו עמרם.

תמונה 4

הזוית האישית

חיים אלימלך: חוויתי חוויה מדהימה של העלאת זיכרונות מן העבר, מתקופת הילדות ולא האמנתי שאי פעם אזכר בחוויותיי מן העבר, שכן חלפו שנים רבות, אך המפגשים אליהם הגעתי, תרמו לי להעלות את זיכרונותיי ולתאר את כל מסע העלייה והסתגלותי בארץ.

אור: כנכד חשתי, כי המפגשים גרמו לגיבושי עם יתר חברי הקבוצה, הכרתי את הסבים והסבתות שלהם ואף למדתי להכיר את מסורת בני משפחתי טוב יותר.

מילון

פרקי אבות
מַסֶּכֶת אָבוֹת (ידועה גם בשם פִּרְקֵי אָבוֹת) הוא שמה של המסכת התשיעית בסדר נזיקין במשנה. בניגוד לשאר מסכתות המשנה העוסקות בדינים ובהלכות, עוסקת מסכת זו בענייני מוסר, מידות טובות ודרך ארץ.

ציטוטים

”טקסים ואירועים משמחים היו חלק ממסורת משפחתנו“

הקשר הרב דורי