מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חגיגת החתונה של סבתא מזל יעקב

סבתא מזל בחתונה שלה
סבתא מזל מצטלמת לחתונה שלה
העלייה לישראל, בית ההורים ושורשים

שמי הילי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבתי, מזל יעקב, במאגר המורשת של התכנית. וכך סבתא סיפרה לי:

"אני מזל, הבת החמישית במשפחה. נולדתי בישראל בשנת 1952 בנהריה לאבא בשם בנימין שעבד ברכבת ישראל ואימא ויקטוריה שעבדה כעקרת בית. יש לי שמונה אחים. המאכל שאהבנו לאכול במיוחד היה מרק מלוחיה. בנוסף, היו עוד מאכלים ועוגיות מיוחדות כגון: מעמול, קובבות. הוריי נולדו בשנת 1925 במצרים. זכורים לי שירים ששמענו בבית, של זמרים כמו פריד אל אטרש ואום כולתום, זמרים מצריים. כשהייתי קטנה היו לי חברות טובות ששמם מרים ואילנה, שיחקנו בבובות מבד, בקלאס ,חבל, מחבואים, חמש אבנים ותופסת.

אני וסבא הכרנו על ידי חברה שלי ששמה ענת שעבדה איתי. ענת הכירה בינינו, יצאנו לדייט לסרט ומאז לא נפרדנו. התחתנו בשנת 1973 באולם בתל אביב. אני זוכרת שהחתונה שלי הייתה חתונה יפה ושמחה ומאוד התרגשתי. לבשתי שמלה לבנה יפה מאוד וכובע לבן, וסבא לבש חליפה מחויטת. לפני כניסתנו לחופה הפתיעו אותנו עם כרכרה עם סוסים מקושטת פרחים ובלונים שהביאה אותנו עד לאולם. נכנסנו לאולם, היו המשפחה והחברים והם חגגו ורקדו אתנו, הייתה חתונה מאוד מושקעת ומפוארת. על השולחן הייתה עוגה ענקית בת חמש קומות. בנוסף הייתה חלה ארוכה בערך בגודל אורך השולחן. אני וסבא הצטלמנו כשכל אחד מחזיק מצד של חלה. קיבלנו הרבה מתנות – כלי מטבח, זה מה שהיה נהוג, וגם כסף שעזר לנו לקנות דירה. יש לנו סרט וידאו שלל האירוע, אך הוא מתאים למכשיר של היום.

היום אני עקרת בית. לאחר שילדתי ארבעה ילדים רציתי לגדל את הילדים שלי בבית. בעבר עסקתי בפקידות ותופרת. אני מאוד אוהבת לרקוד ריקודי עם ובטן, אוהבת לעשות ספורט לבלות ולטייל עם הנכדים והמשפחה.

הזוית האישית

הילי הנכדה המתעדת: אני וסבתא השתתפנו בתכנית הקשר הרב דורי ואני ראיתי מהצד שכשהיא מספרת, אז היא נזכרת ברגעים הללו והיא מאוד התרגשה. זה היה מרתק לראות.

מילון

פריד אל-אטרש
פריד אל-אטרש (בערבית: فريد الأطرش; העשור השני של המאה ה-20 – 26 בדצמבר 1974) היה זמר, מלחין, נגן עוד וירטואוז ושחקן מצרי-דרוזי פופולרי. נחשב לאחד היוצרים הבולטים במוזיקה הערבית במאה ה-20. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לבשתי שמלה לבנה יפה מאוד וכובע לבן, וסבא לבש חליפה מחויטת. לפני כניסתנו לחופה הפתיעו אותנו עם כרכרה עם סוסים מקושטת פרחים“

הקשר הרב דורי