מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"חגגנו את חג הפסח בפעם הראשונה בחיינו.."

סבתא רוזאליה מירניק קשר רב דור
עולים לארץ...
העלייה לארץ

סבתא רוזאליה מירניק נולדה בשנת 1944 באוזבקיסטן בעיר בוכרה. היא עלתה לארץ בשנת 1989.

"חגגנו את חג הפסח בפעם הראשונה בחיינו.."

בתאריך 20 לדצמבר, 1989, יצאנו ממוסקבה לכיוון מדינת ישראל. במוסקבה היה קר מאוד -20 מעלות מינוס. עצרנו עצירת ביניים בהונגריה ויום לאחר מכן עלינו למטוס של אל על ונחתנו בישראל. כשהגענו לארץ היה חם מאוד (+20 מעלות).

כשהגענו לישראל הפקידה בשדה התעופה שאלה אותנו באיזו עיר נעדיף לגור. כשראינו את מפת ישראל שמנו לב כי הצורה של חיפה דומה מאוד לצורה של המדינה שגרנו בה, לכן בחרנו בה.

בחיפה שכרנו דירה במרכז הכרמל, אחרי שהתמקמנו בה התחלנו ללמוד את השפה העברית באולפן שהיה ממוקם בבית רוטשילד. כיום בית זה משמש כמוזיאון בבית הכט.

באולפן חגגנו את חג הפסח בפעם הראשונה בחיינו. האולפן ארגן ליל סדר כפי שמקובל בארץ: אכלנו מצות, שתינו יין, שרנו שירים וקראנו בהגדה. היה מעניין מאוד והיינו שמחים שקיבלנו הזדמנות להשתתף באחד מהמנהגים החשובים של היהודים במדינת ישראל.

בחורף 91, שנתיים לאחר העלייה, החלה מלחמת לבנון הראשונה. ישבנו כמעט חודש בבית עם מסכות אב"כ. היינו נורא מפוחדים ולא ידענו מה יעלה בעתידנו. אך למרבה השמחה, המלחמה הסתיימה ויכולנו באמת להתחיל לחיות במדינה. כחודש לאחר סיום המלחמה, אני ובני מצאנו מקומות עבודה והתחלנו לבנות את חיינו במדינת ישראל.

תמונה 1

 בית הכט – בית רוטשילד

העשרה

בית הכט – בית רוטשילד

"בית תרבות ואמנות ע"ש ראובן ואדית הכט (לשעבר בית רוטשילד) הוא מבנה המשמש כמרכז תרבות ואמנות במרכז הכרמל שבעיר חיפה. הבית ממוקם בשדרות הנשיא 142, במתחם מרכז רפפורט, הכולל גם את אודיטוריום חיפה וסינמטק חיפה.

הבניין נבנה בסגנון טמפלרי ב-1893 על ידי משפחת פרוס מגרמניה, בשכונת הטמפלרים כרמלהיים. הוא שימש תחילה כבית מלון שהיווה תוספת לבית המלון של פרוס במושבה הגרמנית בחיפה."

 תשע"ה

מורה מובילת תכנית, הילה פלדמן,  מנחת תכנית הקשר הרב דורי, ענבל ברגב

מילון

בית הכט - בית רוטשילד
בית תרבות ואמנות ע"ש ראובן ואדית הכט (לשעבר בית רוטשילד) הוא מבנה המשמש כמרכז תרבות ואמנות במרכז הכרמל שבעיר חיפה. הבית ממוקם בשדרות הנשיא 142, במתחם מרכז רפפורט, הכולל גם את אודיטוריום חיפה וסינמטק חיפה. הבניין נבנה בסגנון טמפלרי ב-1893 על ידי משפחת פרוס מגרמניה, בשכונת הטמפלרים כרמלהיים. הוא שימש תחילה כבית מלון שהיווה תוספת לבית המלון של פרוס במושבה הגרמנית בחיפה

ציטוטים

”"חגגנו את חג הפסח בפעם הראשונה בחיינו.."“

הקשר הרב דורי