מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זכרונות משכונת הבוכרים – אור חיים כהן

אני (הילה) וסבי במסיבת הפתעה שעשינו לו
פעילות כללית במסגרת התכנית
העץ והמכנסיים הקצרים שסיבכו את סבא

שמי הילה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבי, אור חיים כהן, ומעלה את סיפורו אל מאגר המורשת של התכנית.

איך סבא הכיר את סבתא

אחותו של סבא שלי הכירה את אימא של סבתא שלי והיא המליצה לסבי על סבתא שלי ואמרה לה שהיא בחורה טובה מאוד, היא מגיעה מבית טוב וכדאי לו מאוד לנסות להכיר אותה, כך באמת עשה והם הכירו. עד היום הם חיים באושר ואושר, לסבי וסבתי יש שישה ילדים: חמישה בנים ובת אחת, כולם בקשר טוב והם אוהבים אחד את השני מאוד.

בבגרותו סבי עבד בחברה ששמה "טבע". הוא היה עובד מאוד מסור, הוא היה מנהל מחסן. הוא ידע לסדר את התרופות מסודר מאוד והוא עבד גם בבנק. סבי יצא לפנסיה ובזמנו הפנוי הוא מבלה עם הנכדים, עם סבתי, עוזר לה לבשל ולנקות. בערב, בבוקר ובצהרים סבי נמצא בבית הכנסת, ובשאר היום הוא בבית עוזר לסבתי בבישולים. התקווה שחשובה ביותר לסבי היא שתמיד כל המשפחה תהיה מאוחדת ומאושרת.

קצת על ילדותו של סבא

סבי נולד וגדל בשכונת הבוכרים בירושלים, הוא למד בבית ספר "דורש ציון". אחד מהתחביבים שהיו לסבי בילדותו היה לטפס על עצים. יום אחד סבא שלי טיפס על עץ והוא היה עם מכנסיים קצרים. הענף של העץ היה עבה והענף השתחל לו בין המכנסיים. הוא נתקע שם הרבה זמן עד שהמורה שלו ראה אותו ועזר לו לרדת משם.

חפץ יקר לליבי

החפץ שיקר לליבו של סבי הוא הסידור שלו, הוא מלווה אותו לאורך שנים רבות והוא בשימוש יום יומי אצלו.

יש לי געגוע

לסבי יש געגוע למשחקי הילדות ששיחק בעברו עם חבריו בשכונה שבה גר – שכונת הבוכרים. הם אהבו מאוד לשחק חמש אבנים וחיי שרה.

בתקופת הקורונה

סבי מספר שחווה הרגשה של בדידות רבה בזמן הקורונה, מכיוון שאנחנו הנכדים לא רצינו לסכן אותו ואת סבתא שלי, לכן לא הגענו אליהם במשך תקופה ארוכה. ילדיו גם לא באו אליו הרבה, כדי לא לקחת סיכון וחלילה להדביקם בנגיף.

הזוית האישית

סבא אור חיים: תוכנית זו טובה מאוד ומלמדת את נכדתי על הילדות שהייתה לי, וכמובן זה משפר את הקשר שלנו.

הילה הנכדה המתעדת: אני מאוד נהנית בתוכנית הקשר הרב דורי, מכיוון שהתהליך מלמד אותי הרבה על החיים של סבי ועל הילדות שהייתה לו, ואני מאחלת לעצמי שתמיד אהיה בקשר טוב עם סבא שלי.

מילון

עיוני
עיניים שלי

שכונת הבוכרים
שכונת הבוכרים היא שכונה בלב ירושלים, שנבנתה בשנת 1894 על ידי יהודי בוכרה. שכונת הבוכרים שוכנת בחלקו הצפוני של מרכז ירושלים, וגובלת בשכונות בית ישראל ממזרח, ארזי הבירה, שמואל הנביא, נווה צבי, מחניים ותל ארזה בקשת ממזרח-צפון למערב וכרם אברהם וגאולה מדרום. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”יגעת ומצאת - תאמין“

”החפץ שיקר לליבו של סבי הוא הסידור שלו, הוא מלווה אותו לאורך שנים רבות והוא בשימוש יום יומי אצלו“

הקשר הרב דורי