מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זיכרונות ילדות של סבתא אסתר שי

הדלקת נרות אצל סבתא אסתר
סבתא אסתר בצעירותה
עלייה מתימן והתיישבות בארץ

סבתא אסתר שי מספרת לאלון:

נולדתי בתימן ערב פורים בשנת 1949. עלינו לארץ בשנת 1950. גרנו באוהלים בפרוד זה מקום שנמצא בגליל עברנו לזרנוגה שהיום נקראת קריית משה, משם עברנו לכפר קוביבה היום נקרא כפר גבירול, שם לא היו חשמל היה למפה שהיתה מאירה בעזרת נפט.

גרנו בבית אחד ארבעה אחים של אבא שלי ומשפחותיהם. לכל משפחה היה חדר משלה.

הייתי בגן הילדים ואחר כך הלכתי לבית ספר דתי שם למדתי עד כיתה ג' ואז עברנו לרחובות לשיכון מזרחי רחוב מרגולין. עברתי לבית ספר "תחכמוני" בו למדתי עד כיתה ח' ואז אבא שלי העביר אותנו, את כל האחים לבית ספר יותר דתי בשם "בית יעקוב" שם ההיתה הפרדה בין הבנות לבנים.

הייתי תלמידה חרוצה ונבונה ודעתנית. אבי תמיד גיבה אותי ודאג שהיה לי את כל האביזרים של בית ספר. סיימתי לימודי בתיכון והלכתי ללמוד קורס נקבנות. העבודה הראשונה שמצאתי היתה בתל אביב ובעבודה היה מחשב בגודל של חדר. עם הזמן החליפו למכונות יותר משוכללות שבהם היו מכניסים דיסק שאני הקלדתי.

כשהתחתנתי עברנו בעלי ואני לגור ברמת הגולן ליישוב בשם "בני יהודה", זה היה בשנת 1973. עברנו יחד עם הבת הבכורה שלנו קרן שהיתה בת שמונה חודשים ושם נולדו בנותי. החיים בבני יהודה היו טובים, אך תמיד רציתי לחזור לרחובות להיות ליד המשפחה.

בשנת 1993 חזרנו לגור בעיר רחובות בה אנו גרים עד היום.

אני וסבתא בתוכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

הזוית האישית

אלון: קיבלתי מהתוכנית חוויה להיות עם סבתא שלי יחד ולשמוע את  סיפורי העבר שלה.

סבתא אסתר: היה לי כיף להיות עם אלון להשמיע לו את סיפור חיי.

מילון

נקבנות
מכונה עם קלידים שמדפיסה כרטיס מחורר שהמחשב היה יודע לקרוא אותו.

בני יהודה - יישוב
בְּנֵי יְהוּדָה הוא יישוב קהילתי בדרום רמת הגולן, מערבית לאליעד וצפונית-מזרחית לעין גב. הוא שוכן בגובה של 345 מטרים מעל פני הים, על המדרון הפונה לכנרת, במרחק של כ-4 קילומטרים מחופה המזרחי (גובה היישוב מעל פני הכנרת - 550 מטרים, שגובהה הוא כ-209 מטרים מתחת לפני הים). זהו היישוב הגדול מבין ישובי המועצה האזורית גולן. היישוב מהווה מרכז אזורי עבור יישובי דרום רמת הגולן וממוקמים בו מרבית השירותים המוניציפליים כגון שירותי דואר, מרפאה, בית ספר, בריכה אזורית, בנק, ספריה ומרכז ותיקים (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מה שקורה בחיים הכל בידי אלוהים.“

הקשר הרב דורי