מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

זיכרונותיו של סבא אלי ששון

סבי ואני בתיעוד הסיפור
סבי עם החניכים שלו
מילדות עד בגרות - תחנות בחיי סבי

 שמי אלי ששון , נולדתי ב1950 בחיפה.

בילדותי אהבתי לשחק כדורגל, אהבתי מאוד את החגים שלנו, מכיוון שבכל חג היינו מתאספים כמה משפחות ביחד בבית אחר, וחוגגים ביחד. אהבתי לאכול אורז ,שעועית וממולאים שאמא בישלה.

אני זוכר שהיינו משחקים מחבואים, תופסת, שוטרים וגנבים והיה עוד משחק שקוראים לו געגע.

שיחקתי עם חברים רוב הזמן ועד היום מכירים את משחקים האלה ומדי פעם הייתי משחק עם הנכדות שלי את משחקים האלה.

הקמת משפחה –

את אשתי שולה הכרתי בנהלל, התחתנו בשנת 1973, כשהייתי כבן עשרים ושלוש ,החתונה הייתה בקריית טבעון באולם. הייתי בן עשרים וחמש כשנולד לי אייל, אבא של אלונה (הילד הראשון).

 

תפקידים ומקומות עבודה –

מקום העבודה הראשון שלי היה כטכנאי גז בקריית טבעון, הוא נרכש בארץ, בחרתי במקצוע זה מכיוון שהיה חלק גדול בעזרה לאנשים, עסקתי במקצוע זה שש שנים בערך, לאחר מכן הלכתי ללמוד חינוך מיוחד ובתחום זה עבדתי שלושים שנה, כמדריך חינוכי ברמת הדסה קריית טבעון.

מנהגים ומסורות-

החג הכי חביב עלי הוא חג פסח, שבו כל המשפחה מתאספת וחוגגים מדי שנה ביחד. במיוחד בחג הזה אני אוהב  להציג את יציאת מצרים. אני ממש עושה הצגה שלמה של יציאת מצרים, הנכדות מאוד מתלהבות מזה ואוהבות את זה, כולל האפיקומן שאנחנו מחביאים, ואז מוצאים ומקבלים מתנה. יש נכדה אחת שלא מוותרת ובאמצע השנה היא חוזרת על ההצגה כשהיא מציגה.

הזווית האישית

אלונה: היה לי מאוד מעניין לשמוע על העבר של סבא, ולמדתי הרבה דברים חדשים ומאוד נהנתי בחברתו. אני רוצה לאחל לסבא שימשיך להיות הסבא הכי טוב ומפנק שיש. נהנתי אתך כל כך במהלך הפרוייקט, ואני מרגישה שהקשר שלנו מאוד התחזק.

סבא: היה לי מאוד כיף עם אלונה שלי. הקשר התחזק עוד יותר מהפרויקט הזה. והיא למדה עלי דברים שלא ידעה בעבר.

 

מילון

משחק געגע
גע גע גע הוא משחק ילדים המיועד לקבוצה ומצריך כדור ומשטח ישר. בעת המשחק, זורקים את הכדור באוויר ונותנים לכדור לפגוע בקרקע שלוש פעמים, באותו הזמן המשתתפים קוראים "נגע גע גע" או לחלופין "אחת שתיים שלוש" בהתאם לקצב פגיעת הכדור בקרקע. לאחר שהכדור פגע בקרקע שלוש פעמים, מותר לגעת בו והמשחק מתחיל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני זוכר שהיינו משחקים מחבואים, תופסת, שוטרים וגנבים והיה עוד משחק שקוראים לו געגע“

הקשר הרב דורי