מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ולדימר הצייד

סבא שלי עם שניים מכלביו כצייד
סבא שלי בצעירותו
חייו של סבי כפי שסיפרה לי אמי

שמי פולינה ברקוביץ. כחלק ממעורבות חברתית  בבית הספר, בחרתי לספר על סבא שלי והכרותו עם סבתא שלי ועשיתי זאת במסגרת התכנית הקשר הרב דורי.

סבא שלי, ולדימר בבושקה,  נולד באוקראינה בשנת 1958. להוריו קראו ולנטינה ואנטולי, ואחיו אנטולי שהיה קטן ממנו, נקרא גם הוא אנטולי. מקור השם שלו (ולדימר) נלקח משם של מלך. להוריו היה בית גדול, החינוך שלהם היה מאוד נוקשה. הוא היה תלמיד טוב בבית הספר, תמיד היה סביבו חברים וכולם אהבו אותו. אביו היה אדם חכם, כך שהעביר לו המון ידע מעצמו.

בבית היה להם משק עם פרות ותרנגולות שנהגו להאכיל ולדאוג להם. העבודה הראשונה של סבא הייתה בשוק בגיל 16, שם עבד עם אביו ואחיו. בגיל 18 נפטר אביו בתאונה ואמו נשארה לגדל אותו לבד.

ולדימר נשאר לפרנס את אמו יחד עם אחיו עד שגדלו. אנטולי אחיו התחתן ונולדו לו שני ילדים. ולדימר לא מיהר להתחתן והלך לצבא בגיל 22, הוא התקבל למשטרה צבאית והיה עובד כמסיע ציוד. הוא אהב את עבודתו ונהנה ממנה, ואפילו הפך את עבודתו לתחביב. הוא עשה הכל ביחד כך שמצא זמן לעבודה ולתחביב.

ולדימר התחיל את תחביבו כצייד באמצע הצבא. היו לו ארבעה כלבים ובכל זמן פנוי שהיה לו הוא הלך לצוד. מספרים שיום אחד הוא תפס שמונה ברווזים עם חבריו והם הכינו מהם סעודה בבית.

לצערי, סבא שלי לא יכל לעלות לארץ משום שנהרג בעבודה. סיפרו לי שהרצח היה מתוכנן. סיפרו לי שהיו אנשים שקינאו בו ושהם ביצעו את הרצח בכך שלקחו אוטו ופגעו בו בכוונה.

סבא שלי נהרג בשנת 1998 כשאימא שלי הייתה בת 15 ואני לצערי לא הספקתי להכירו.

הזוית האישית

פולינה: נהניתי לשמוע על סבא שלי והתקרבתי לאימא שלי בזמן שהיא סיפרה לי עליו. ראיתי שגם אותה זה ריגש להיזכר בו.

מילון

ציד
צַיִד הוא פעילות לתפיסה והריגת בעלי חיים לא מבויתים אשר אינם כלואים. הציד נעשה לרוב לשם ניצול בשרם, פרוותם, עורם, שומנם או חלקים אחרים של בעלי החיים הניצודים (ראו: תעשיית הפרוות), אך לעיתים גם לשם הנאתו של הצייד בלבד. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבא ולדימר אהב את עבודתו ונהנה ממנה, ואפילו הפך את עבודתו לתחביב“

הקשר הרב דורי