מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התמונה של סוניה

אני עם גיל
התמונה של אמא שלי סוניה
סוניה היא אמי וסבתא רבתא של גיל ואני שומרת את התמונה שלה, מן הזמן שהייתה צעירה.

התמונה של סוניה
סבתא אילנה, מספרת לגיל על אמא שלה,  סבתא רבתא של גיל, סוניה:
 
"המיוחד בתמונה הוא שקודם כל היא מאוד יפה ומופיעה שם אמא שלי והיא בתקופת הגיל שהייתה צעירה, היא כבר הייתה אחרי הנישואין שלה כשצולמה, אבל לפני שנולדתי,כך שלא ראיתי אותה כך אף פעם. חוץ מזה גם גזרתי את התמונה מתוך התמונה המקורית שבה היו עוד שתי נשים נוספות מה שמראה כמה השקעתי בה. מצאתי אותה באיזשהו אלבום של בני משפחה ואהבתי אותה שם בתמונה אז לקחתי אותה ואז הפרדתי את התמונה מהדמויות האחרות כמו שסיפרתי קודם.

אני מאוד אוהבת את התמונה הזאת כי זאת אמא שלי קודם כל ובזמן שצילמו את התמונה עוד לא היו לאמא שלי ילדים אלא היא הייתה עוד בחורה צעירה וכשאני מסתכלת עליה אני חושבת ’ כמה אמא שלי הייתה יפה, כמה אני גאה בה. ’ אני תולה אותה בחדר שינה שלי, מול המיטה וליד ארון הבגדים, וכל פעם שאני עוברת לידה אני מעיפה מבט ונהנית לראות אותה."

"כשגיליתי את התמונה זה היה לפני יותר מעשרים שנה. היא צולמה בערך בין השנים 1925-1930.מה נמצא בתמונה זה הפנים של אמא שלי כמו שהיא נראתה: איך היא מסורקת, ואיך היא מחייכת את החיוך היפה שלה. שלחתי את התמונה לשני האחים שלי והם מחדש התפעלו ממנה, ומאיך שהיא נראית בתמונה."

"שמרתי את התמונה קודם כל כי זאת אמא שלי ואני אוהבת אותה וגם זאת תמונה של אמא שלי לפני שהיא השתנתה לאישה שסבלה קצת מהחיים. אני פשוט אוהבת התמונה הזאת, היא מלווה אותי הרבה זמן. התוכניות שלי לתמונה הם אם הבת שלי תרצה אותה, אז היא תקבל אותה אני מתכוונת לשמור עליה כמה שיותר זמן ואחר כך להוריש אותה"
"יש לי גם משהו מיוחד לספר על מה שמופיע בתמונה, כשגזרתי אותה כמו שסיפרתי יצאו לאמא שלי עיניים חומות במקום העיניים הכחולות אפורות שלה, אז ביקשתי מהצלם שישנה את צבע העיניים לאפור כחול, כפי שהן באמת."
 
מורה מובילת תכנית, עינת רויטור
 
תשע"ו

מילון

grandgrandma
סבתא רבתא באנגלית

ציטוטים

”אדם אף פעם לא יכול לתכנן נכון את חייו עד הסוף "הכל צפוי והרשות נתונה"“

הקשר הרב דורי