מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התליון המיחד של סבתא כרמי כץ-בק

נויה וסבתא במסגרת תכנית הקשר הרב דורי
סבתא בילדותה נוטעת עצים בט"ו בשבט
מה חולמת סבתא כרמי להוריש לאחת מנכדותיה

נשמי כרמי כץ בק, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדתי נויה, יחד אנו מתעדות סיפור מחיי במאגר המורשת של התכנית.

צבא ומשפחה

כשהייתי בת 20 הכרתי את צביקה כץ, יליד רומניה, ממגדל העמק. נישאנו בשנת 1974 וגרנו בנצרת עילית, שם אני גרה עד היום. נולדו לנו שלושה ילדים: ערן, מיטל וליעד.

בשנת 2001 נפטר צביקה מסרטן ואני ושלושת ילדיי עובדים עד היום בעסק המשפחתי שצביקה הקים כאשר השתחרר מהצבא. התגייסתי לצבא כשהייתי נשואה ושירתי כמורה חיילת. שפת האם שלי הייתה יידיש ועד גיל 5 לא ידעתי לדבר עברית.

סבתא בילדותה נוטעת עצים בט"ו בשבט

תמונה 1

במהלך חיי כתבתי 13 ספרים, מתוכם שמונה ספרי ילדים, וכל ספר מוקדש לנכד אחר. אני אומנית, מפסלת ומציירת.

סיפורו של חפץ – התליון של סבתא

קיבלתי מאמי תליון זהב לחתונה שלי בשנת 1974, אמי קיבלה מסבתי את התליון כאשר התחתנה בשנת 1949. התליון עשוי זהב אדום, צורתו משולש ובמרכזו אבן חן שחורה. ענדתי את התליון שנים רבות ורצתה להעניק אותו לבתי, אך בתי לא אהבה תכשיטי זהב והתליון נשאר בביתי עד עצם היום הזה. אני חולמת להוריש את התליון שלי לאחת הנכדות ביום חתונתן.

התליון של סבתא

תמונה 2

הזוית האישית

סבתא כרמי: הייתה לי חוויה נפלאה במסגרת התכנית, חיכיתי למפגש כדי להיות עם נכדתי האהובה עליי.

מילון

חבל"ז
חבל על הזמן

מורה חיילת
מורה חיילת הוא מקצוע בצה"ל הדורש מיונים מוקדמים. יחידת המורות החיילות שייכת למערך מגן בחיל החינוך והיא יחידת ימ"ל (יחידה מחוץ לסד"כ). המורות החיילות פועלות במסגרות אזרחיות, במגוון תחומים בהתאם להכשרה המיוחדת הניתנת להם בכל מסלול ביחידה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”משפחה היא ערך עליון ויש לשמור על הקשר המשפחתי, לתמוך ולאהוב את כל בני המשפחה, לעזור ולשמוח“

הקשר הרב דורי