מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התחביב שהפך למקור פרנסה – סבתא טובה קוליאן

מעיין עם סבא וסבתא
סבתא טובה בטיול
סבתא טובה מספרת למעיין על העלייה לארץ, הקמת המשפחה, בניית המקצוע שהיה תחביב והאושר שבנכדים ונינים

שמי טובה קוליאן לבית מטמון, אני ילידת איראן. אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דוריף במסגרתה אני מספרת לנכדתי מעיין על עלייתי לישראל, יחד אנו מעלות את הסיפור אל מאגר המורשת של התכנית.

העלייה לארץ

כשהייתי בת שלוש הוריי החליטו לעלות לארץ. גרנו שלוש שנים במעברות ולאחר מכן העבירו אותנו לפחונים בירושלים, שם היה מאוד קר אז התכסנו בשטיח שהבאנו מאיראן. אני זוכרת שכשירד ברד, מאוד פחדתי מהרעש שעשה. לאחר שלוש שנים בפחונים אבי קנה דירת חדר בשכונת הבוכרים שבירושלים וגרנו שם עד גיל 10. כעבור זמן אבי קנה בית בשיכון עם עוד 30 משפחות וגרתי שם עד לנישואיי.

נישואים

כשהייתי בת 16 הכירו לי את בעלי לעתיד ובגיל 18 נישאנו והבאנו לעולם ארבעה ילדים, בן אחד ושלוש בנות. כעת יש לנו נכדים וגם נינים ומאז אנחנו מאושרים.

תחביב

בגיל 10 למדתי לבד לתפור על מכונת תפירה שהוריי הביאו מאיראן כי אמי הייתה תופרת לעצמה. למדתי בבית ספר מקצועי מקצועות עיוניים ומקצוע תפירה בצורה מקצועית. בהמשך החיים המקצוע תפירה נתן לי את האפשרות להתפרנס בכבוד ומאוד נהנתי מהתפירה, מה שהפך את העיסוק הזה לתחביב ולמקור של הרבה הנאה.

חפץ שעובר מדור לדור

לאמי היה צמיד מטבעות שיום אחד החליטה לחלק לכל אחת מבנותיה מטבע מצמיד זה. למטבע שלי חיברתי לשרשרת שאני עונדת. בבוא היום, אעביר אותו הלאה.

הזוית האישית

מעיין הנכדה המתעדת: עבודת תיעוד זו ממש עניינה אותי. עקב המשימה למדתי וגיליתי דברים שלא ידעתי לפני על סבתא שלי ומשפחתה בנוסף צברתי עם סבתא שלי זמן איכות נוסף.

מילון

פחונים
מבנה פשוט העשוי מלוחות פח או פח גלי אשר בנייתו היא פשוטה מאוד וזולה עד כדי כך שחומרי בנייתו עשויים להיות שאריות של תוצרי בנייה אחרים.

מעברה
מַעְבָּרָה, או בשם הרשמי "יישוב קליטה", היו יישובים זמניים, אשר התקיימו במדינת ישראל בשנות ה-50 של המאה ה-20. המעברות הוקמו לרוב בשולי יישובים ותיקים או ביישובים ערביים נטושים, כדי לספק דיור לעולים שהגיעו בגל העלייה הגדול שלאחר קום המדינה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תחשוב טוב יהיה טוב“

”לכל דבר טוב יש סוף. המסקנה - להנות מהחיים על הצד הטוב ביותר!“

הקשר הרב דורי