מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

התאקלמותה של שרה יעקובוף בארץ ישראל

אני ונכדי שי במגרש בית הספר
תמונה מיום חתונתי עם יהודה
מאיראן להרצליה

שמי שרה יעקובוף, עליתי מטהרן שבאיראן בשנת 1967, לאחר שהכרתי את בעלי, יהודה, והחלטתי לעלות לישראל ולהתחתן איתו.

בשנת 1965, באתי להרצליה עם אמי וגרנו אצל סבתי מלכה ז"ל. יהודה גם גר אצל מלכה. אני ויהודה בני דודים, אבל אף פעם לא הכרנו אחד את השני, מכיוון שהוא היה בארץ ואני הייתי בטהרן. הכרנו והתאהבנו, והחלטנו שאני אעלה לארץ ונתחתן.

 ביום נישואינו

תמונה 1

פחות מחודשיים מאז שעליתי פרצה מלחמת ששת הימים. לפני המלחמה, יהודה בעלי מאוד רצה שאני אלך לאולפן ואלמד עברית. אני סירבתי ואמרתי שאני אלמד מבלי ללכת לאולפן.

מכיוון שבזמן המלחמה סבלתי מזה שלא ידעתי עברית, נדרתי נדר שכשיהודה יחזור בשלום מהמלחמה, אני אלך לאולפן ואלמד עברית. כשחזר, למדתי באולפן בקיבוץ גליל-ים חמישה חודשים, חמש פעמים בשבוע, כל יום ארבע שעות. בסיום האולפן קיבלנו תעודה ונסענו לירושלים, בטיול סיום, וזה היה מאוד מרגש. בטיול זה הייתי בפעם הראשונה בכותל.

ליהודה קרה נס במלחמה, הוא היה נהג בג'יפ סיור שהיה נוסע לפני הטנקים, כדי לגלות איפה יש מוקשים. הוא היה בג'יפ השלישי, ברגע האחרון הוא החליף את הג'יפ. הג'יפ בו יהודה נהג קודם, עלה על מוקש וכל החיילים נהרגו. זה היה נס שיהודה הגיע בשלום.

בתקופת המלחמה, לא יכולתי להתעדכן מהחדשות, לא לקרוא עיתונים, ולא לשמוע רדיו. הייתי "מנותקת". לא היה לי חברים, והיה לי מאוד קשה לעבור את תקופה זו. כשהתחלתי ללמוד עברית, הפסקתי לקרוא ספרים בפרסית שאמי הייתה שולחת לי מאיראן, והתמקדתי בלקרוא ספרונים קלים בשפה העברית כדי לשפר את העברית שלי, וזה באמת עזר. אחרי שלמדתי עברית, מאוד נהניתי להקשיב לתכניות רדיו ולשמוע מוזיקה ישראלית, גם אם לא הבנתי כל מילה ומילה.

בזכות יהודה התחלתי לאהוב שירים עבריים, ופיתחתי אהבה לשירה בציבור. בבית היינו שרים שירים עבריים ומאוד נהנינו. עד היום אני אוהבת ללכת לשירה בציבור.

אני מאוד אוהבת את ישראל, למרות כל הקשיים והבעיות הביטחוניות במדינה. לא הייתי רוצה לגור בשום מקום אחר.

ילדי ונכדי נולדו בארץ ישראל, ואני אוהבת יותר מכל דבר אחר לבלות יחד עם משפחתי.

תמונה 2

הזוית האישית

מאוד אהבנו לשמוע על הסיפורים זה של זה, ולהיפגש לעיתים קרובות יותר.

הנכד שי: מאוד התעניינתי בסיפוריה של סבתי, ומאוד שמחתי לשמוע עליה דברים חדשים שלא ידעתי לפני כן.

סבתא שרה: היה מאוד כיף לבלות עם שי במפגשי תכנית הקשר הרב דורי, וזה חיזק לנו את הקשר עוד יותר ממה שהיה קודם לכן.

מילון

אהבת הארץ
לאהוב את ישראל ואת מה שיש בה

ציטוטים

”לא להפסיק ולנסות, כי בסוף התוצאה תהיה טובה!“

הקשר הרב דורי