מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השרשרת של סבתא תמר ישר

סבתא תמר
סבתא תמר בעבר
סבתא תמר התחילה מסורת של העברת חפץ מדור לדור

שמי ירדן, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבתי מצד אבי, תמר ישר, ומעלה את סיפורה אל מאגר המורשת של התכנית.

השם הפרטי של סבתא הוא תמר ושם המשפחה שאיתו היא נולדה הוא שמיאן. השם המשפחה שהחליפה לאחר נישואיה הוא ישר. סבתא נולדה בתאריך 1.1.1954 באיראן. שם אמה הוא אשרת ושמו של אבא שלה הוא יוסף.

סבתא סיפרה לי שכשהיא הייתה ילדה, היא גדלה בבית פרטי. אבא שלה בנה בגינה של הבית בריכה מאוד גדולה עם מזרקה והמון עציצים מוקפים סביבה. בילדותה היא שיחקה בהרבה משחקים והמשחק האהוב עליה היה חמש אבנים.

חוייה שזכורה במיוחד לסבתא, היא שכשהיא הייתה ילדה בגן, שני אנשים גנבו לה את העגילים שאבא שלה קנה לה. לכן כיום היא כל הזמן אומרת לי ולבני הדודים שלי לשים לב מי הולך לידינו.

כשסבתא שלי עלתה לארץ היא עבדה בתור תופרת. היא מאוד אהבה את העבודה שלה. כיום היא בפנסיה וכשהיא בבית היא מנקה את החצר, עושה קניות ומבשלת.

חפץ העובר במשפחה מדור לדור

סבתא תמר התחילה מסורת של חפץ העובר מדור לדור: אבא של סבתא שלי קנה לה שרשרת יפהפיה והיא התחתנה כשהיא עונדת את השרשרת הזו. כשאני חגגתי יום הולדת 13, היא הביאה לי את השרשרת הזו לי כדי שאענוד אותה בחתונה שלי. אני מקווה להעביר את השרשרת הזו הלאה כשיגיע הזמן.

הזוית האישית

ירדן הנכדה המתעדת: אני רוצה לאחל לסבתי בריאות ואושר, ולהודות לה שהשתתפה איתי בתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

פנסיה
פנסיה או גמלה (גמלא בארמית) היא תשלום חודשי המשולם לעמית לאחר פרישתו מהעבודה (פרישה בגיל פרישה או פרישה מוקדמת, טרם גיל הפרישה), באירוע נכות לפני הפרישה מהעבודה או תשלום לשארים בעקבות אירוע פטירה של העמית/ה הן במהלך העבודה או לאחר הפרישה מעבודה.מקבל הפנסיה קרוי גמלאי או פנסיונר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חשוב לשמור על הבריאות“

הקשר הרב דורי