מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השעון של סבא גנדי גנטמן

סבא גנדי גנטמן
ספיר מיכאלי
שעון שעובר בירושה במשפחה

סבא של סבא גנה נולד ב1958 בבלרוס בעיר רגטשוב.

רפובליקת בֵּלָארוּס, ובקיצור בלארוס ולעיתים גם בֵּלוֹרוּסְיָה או רוּסְיָה הַלְּבָנָה היא מדינה ללא מוצא לים במזרח אירופה, הגובלת ברוסיה ממזרח, באוקראינה מדרום, בפולין ממערב ובליטא ולטביה מצפון. הייתה שייכת לברית המועצות, ולאחר התפרקות ברית המועצות הפכה למדינה עצמאית. ויקיפדיה

סבי היה במלחמה, ופעם אחת השתתף בקרב מאוד קשה, כשהמפקד שלו נפצע קשה. סבא של סבא הצליח תוך כדי לחימה, להוציא את המפקד משדה הקרב. הוא העביר אותו לחובשים, וחזר להילחם. החיילים הקשיבו לו, כאילו הוא המפקד. הם הצליחו בקרב, והמפקד דיווח על הגבורה של סבא של סבא.

סבא של סבא קיבל מדליה וגם שעון. בסוף המלחמה, סבא של סבא נהרג. ואחרי המלחמה המפקד שנשאר בחיים, הגיע למשפחתו של סבא של סבא, והביא את השעון והמדליות.

השעון עבר לבן של סבא של סבא, והבן שהיה אבא של סבא שלי, העביר את השעון לסבא שלי. השעון שנמצא אצל סבא נשמר טוב, וסבא מספר לנו סיפורים על המלחמה, ומראה לנו את השעון.

כשהאח הגדול שלי יגדל, הוא כנראה יקבל את השעון לפי המסורת. כי השעון עובר מאב לבן לזכר סבא של סבא שנפל במלחמה.

הזווית האישית

ספיר: היה כיף לעבוד עם סבא על הסיפור, ולמדתי הרבה מאוד עליו וממנו.

מילון

מסורת
מסורת היא מערכת תרבותית של מנהגים, טקסים, דעות ואמונות, ערכים וכללי התנהגות, הנמסרים מדור לדור (גם בעל פה) בקבוצה או בחברה. לרוב המסורת מהווה למעשה את הבסיס להגדרה של הקבוצה, הן כלפי חוץ והן כלפי פנים.ויקיפדיה

ציטוטים

”סבי היה במלחמה, ופעם אחת השתתף בקרב מאוד קשה, כשהמפקד שלו נפצע קשה“

הקשר הרב דורי