מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השנה המשמעותית בחיי

הקשר הרב דורי
הקשר הרב דורי
מלחמת יום הכיפורים והשפעתה עלי

אני רמי רחמים מישאל, נולדתי בשנת 1951 בבאר שבע הורי ששון וחנה עלו מעיראק בשנת 1951.

אני הקטן מבין שלושה אחים נוספים. בגיל שלוש עברה המשפחה למעברת כפר אתא. שנתיים לאחר מכן קיבלנו שיכון בכפר אתא.

קריית אתא הוקמה בשנת 1925, על ידי חברת "עבודת ישראל", כמושבה בשם "כפר עטא" – על שמו של כפר האריסים הערבי "כופרתא", שאדמותיו נקנו מן האפנדי, בעל הקרקעות הערבי. במאורעות תרפ"ט נפגעה המושבה קשות על ידי פורעים ערבים וננטשה כמעט כליל. בשנת 1930 חזרו אליה התושבים וחידשו את היישוב במקום. בשנת 1934 הקימו במקום בית חרושת להכנת אריגים שנקרא "אתא" (ראשי תיבות של "אריגים תוצרת ארצנו"), ולכן שונה שם המושבה ל"כפר אתא". בשנת 1941 הוכרזה המושבה כפר אתא כמועצה מקומית.

שנת 1973 בחודש פברואר לאותה השנה, השתחררתי משירות סדיר בצה"ל לאחר שלוש שנים. הראש היה עסוק במחשבות, איך להמשיך הלאה בחיים ולבנות את העתיד שלי. לאחר מספר חודשים לא גדול התחלתי את עבודתי בבנק הפועלים. לא תיארתי לעצמי באותו הרגע שזה יהיה מקום עבודתי עד לפרישתי לגמלאות. בהמשך אותה השנה נישאתי לאשתי מדלן ז"ל. מדלן ואני היינו נשואים במשך 28 שנים, שבמהלכן נולדו לנו שלושת הבנות: שרון, שולי וחני.

חודש לאחר החתונה, פרצה מלחמת יום הכיפורים שהיוותה טראומה קשה מאוד למדינה, ולי ולמשפחתי באופן אישי. מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות נגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים, שנתמכו על ידי חילות משלוח מארצות ערב, בעיקר מעיראק ומירדן. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. ויקיפדיה.

לאחר שירות מילואים בארבעה וחצי חודשים התחלנו לבנות את חיינו, בצל הטראומה הקשה שעברה המדינה והמשפחה באופן אישי. כאמור בכותרת, זו הייתה השנה שהשאירה לי זיכרונות לכל חיי.

הזווית האישית

הנכד עופר והסבא רמי משאל השתתפו בתוכנית הקשר הרב דורי, בבית ספר יחד בגבעת אלה, תשפ"ב – 2022

מילון

יציאה לגמלאות
פרישה לגמלאות – הפסקת העבודה עקב הגעה לגיל פרישה, והתפרנסות מגמלה חודשית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חודש לאחר החתונה פרצה מלחמת יום הכיפורים ,שהייתה טראומה קשה מאוד למדינה ולי ולמשפחתי באופן אישי“

הקשר הרב דורי