מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השליחות ברמת ישי

סבתא פרלה ונכדתה מירי
סבתא פרלה בילדותה
שנה בשנת תשל"ז הרבי שלח אותנו כשליחיו לארץ הקודש

שמי פרלה וולוסוב ואני סבתא של מירי וולוסוב.

נולדתי לפני שישים וחמש שנים בכפר חב"ד, להוריי הרב מרדכי אליהו וגנעשיה שניאור. משפחתי הייתה משפחה שמחה ומאושרת, גרנו בבית קטן אבל האושר היה גדול. קרובי משפחה, היו לנו מעט, הרבה מהמשפחה המורחבת נרצחה בשואה האיומה ונשארה משפחה קטנה מאוד.

בזמני, לא היו ממתקים רבים שאפשר ללכת לחנות ולקנות, אבל היה סוג אחד של סוכריות בצורת תרנגול שאת טעמו אני עדיין מרגישה על השפתיים עד היום…. משחקים, כמובן שלא קנינו בחנות. העולם, הטבע מציע שלל אפשרויות ודמיונות למשחקים שונים. ואנחנו היינו יצירתיים מאוד ויצרנו לבד משחקים שונים ומגוונים.

כאשר הייתי ממש ילדה קטנה היה אירוע מזעזע וטראגי בכפר חב"ד, פיגוע יד החמישה. בו חדרו מחבלים ערבים אל בית הספר למלאכה. מבנה בית הספר היה ממוקם ממש מול הבית שלי. בפיגוע הנורא הזה נרצחו מדריך וארבעה תלמידים… זה היה עצוב מאוד, אני לא זוכרת את האירוע, רק כשבגרתי סיפרו לי עליו. עם השנים המצב נהיה רגוע יותר ושליו והביטחון חזר.

כפר חב"ד תמיד קיבל הוראות מיוחדות מהרבי, עידוד וסיוע. זה נקרא 'הכפר של הרבי'…  אפילו ההעתק הראשון של 770 נבנה בכפר חב"ד באופן פלאי ומיוחד, במהירות מאוד גדולה ובעידודו של הרבי. העתק מדויק!

לאחר שנים, כאשר בגרתי, נסעתי לשכונה של הרבי, שכונת קראון הייטס שבברוקלין, ניו יורק. שם השתדכתי עם בעלי, החתונה הייתה בארץ ישראל, אך לאחר החתונה עברנו לגור בניו יורק. לאחר שנה בשנת תשל"ז הרבי שלח אותנו כשליחיו לארץ הקודש, בתחילה גרנו בצפת ושם פעלנו, אך כעבור זמן לא ארוך עברנו לרמת ישי ופתחנו בישוב "בית חב"ד", ובשנת תשמ"א בעלי נבחר לכהן כרבו הראשי של היישוב.

מיד לאחר שהגענו לרמת ישי נולד לנו בן, שניאור זלמן והוא אבא של מירי המתוקה, לאחר שנים הוא התחתן והגיע לגור גם ברמת ישי, הוא החל לשמש תחת אביו כשליח הרבי ומנהל בית חב"ד ביישוב. בשליחות כשליח הרבי ומנהל בית חב"ד ביישוב. ואז נולדה גם מירי באותו ישוב, דור שלישי בשליחות…

בעז"ה שנזכה לקבל את פני משיח צדקנו עוד היום!

הזוית האישית

מירי: תודה לך סבתא ששיתפת אותי בסיפור השליחות של משפחתנו, מאחלת לך בריאות ונחת.

מילון

בית חב"ד
הוא מרכז אזורי של חסידות חב"ד המנוהל על ידי שליח חב"ד המקומי. מטרת בתי חב"ד לעזור ולתמוך ביהודים בתחומים מגוונים, בעיקר בענייני יהדות. בתי חב"ד הראשונים הוקמו ב־1950 (ה'תש"י) מטרת בית חב"ד, כפי שהוגדרה על ידי יוזם הרעיון, רבי מנחם מנדל שניאורסון "הרבי מלובביץ'", היא שיהיה "בית שמגדלים בו תורה, תפילה, וגמילות-חסדים", לסייע לכל יהודי בכל מקום בו הוא נמצא, הן בענייני דת ורוחניות והן בצרכים שונים בגשמיות.

ציטוטים

”בעז"ה שנזכה לקבל את פני משיח צדקנו עוד היום!“

הקשר הרב דורי