מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

השחרור הפלאי של אבי

הסבתא עטי
הנכדה חייקי
כשאבי הגיע לבסיס, פנה אליו אחד המפקדים ואמר לו: "אני זוכר אותך...."

אני עטי הרצל סבתא של חייקי שמש,

נולדתי בכפר חב"ד בשנת תשט"ו להוריי משפחת גלזמן.

אני רוצה לספר לך סיפור על אבי ז"ל, שקרה אתו בשנות ילדותי. גרנו בבני ברק והוא גויס לשירות מילואים בצה"ל. בזמן קום המדינה היו יחסית הרבה מלחמות בישראל, אבי ז"ל גויס מספר פעמים לשירות צבאי בתקופת המלחמות. היינו אז משפחה עם חמישה ילדים קטנים. כל תקופה כזאת שאבי שירת הייתה קשה מאוד לכל המשפחה. ההתמודדות בעת מלחמה ללא אבא בבית, וגם הדאגה העמוקה לשלומו.

באחת ממלחמות ישראל שוב אבי גויס. כשהוא הגיע לבסיס, פנה אליו אחד המפקדים ואמר לו: "אני זוכר אותך, שנלחמת לצידי בצבא הרוסי נגד הנאצים האם זה נכון?" אבי ענה לו, שאכן הוא נלחם במשך שלוש שנים במלחמת העולם השנייה. "אם כך" ענה המפקד – "אחרי שאני יודע היטב כמה קשה היה לך בצבא הרוסי – אני נותן לך  מעכשיו פטור לצמיתות מצה"ל, מעתה לא יגייסו אותך יותר אף פעם!!"

אבי הודה לו מכל הלב בהתרגשות עצומה ומיהר לחזור הביתה. אנחנו הילדים ואימא שלי קיבלנו אותו בהפתעה ובשמחה גדולה. הודינו לה' על הניסים… אבי ז"ל אמר, שהוא הרגיש שהמפקד הזה היה ממש כמו אליהו הנביא בשבילו. סיפור זה מוקדש לעילוי נשמתו של אבי ר' שלום דובער בן הרב אברהם יצחק גלזמן .

הזוית האישית

הנכדה חייקי: תודה לך סבתא שפינית מזמנך לספר לי. למדתי מהסיפור הרבה. מאחלת לך הרבה בריאות, שמחה ונחת.

מילון

שירות מילואים
שירות מילואים בישראל הוא מילוי החובה האזרחית לפעול בכוחות הביטחון של המדינה, לרוב במסגרת צבא ההגנה לישראל, אשר חלה על כל אזרח או תושב קבע שלא קיבל פטור משירות ושאינו נמצא בשירות סדיר. מטרת השירות היא לתגבר את הצבא הסדיר במצב חירום: מלחמה, מבצע צבאי או אסון טבע; ובשגרה: אימונים והכשרות וביטחון שוטף

ציטוטים

”מודים לה' על כל החסדים שעושה אתנו בכל יום.“

הקשר הרב דורי